Venlafaxin

Mer
8 år 4 månader sedan #797670 av nörden
Svar från nörden i ämnet Venlafaxin
Jag tog venlafaxin i 12år men har nu efter många misslyckade försök att sluta äntligen blivit fri från den.Mår nu idag bättre än under de 12 åren med venlafaxin.
Mer
8 år 4 månader sedan #797765 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Venlafaxin
Idefix, då hoppas jag jag får likvärdig effekt.

Anchored in Christ ✟

  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
8 år 4 månader sedan #797836 av lonely
Svar från lonely i ämnet Venlafaxin
Ja jag tog efexor, samma ämne som min gjorde min psykos okontrollerat agitationen oh ilska så pass hög att jag fick LRV i nästan åtta år! Punkt!
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
8 år 4 månader sedan #797837 av lonely
Svar från lonely i ämnet Venlafaxin
Massa år sen jag sluta med den men fortfarande dyker ilskan upp av psykos och jag får ett raseriutbrott pga efexorn som jag åt för massa år sen sisst
Mer
8 år 4 månader sedan #797838 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Venlafaxin
Venlafaxin Effexor osv
Är en medicin som många har haft väldigt svårt att sluta med inklusive mig själv. Bara tanken på att smyga ut en så relativt hög dos under ett halvår blev till slut helt olidligt så jag slutade helt med dem och kände mig inte som mig själv på flera veckor efter det. Man får inte säga att de är beroendeframkallande men jämfört med mycket annat är det förbannat svårt att sluta med.

Viktuppgång brukar inte vara ett problem med venlafaxine. Bupropion har använts för viktnedgång tidigare, innan det fick sitt nuvarande namn, amfetbutamone var det tidigare som visar dess släktskap med amfetamin.
Mer
8 år 4 månader sedan #797895 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Venlafaxin

lonely skrev: Ja jag tog efexor, samma ämne som min gjorde min psykos okontrollerat agitationen oh ilska så pass hög att jag fick LRV i nästan åtta år! Punkt!


Aggression av Venlafaxin/Efexor är sällsynt. Vid psykos är aggressivitet vanligt, men antipsykotika har snabb effekt. Bäst mot aggressivitet har Clozapine och Zyprexa.