Medicinering vid schizofreni

Mer
8 år 1 månad sedan #814755 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Medicinering vid schizofreni
Alla.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 1 månad sedan #814758 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Medicinering vid schizofreni
Ska börja med Zyprexan 15 mg idag igen. Var inte så bra att sluta med den.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
8 år 1 månad sedan #814814 av lonely
Svar från lonely i ämnet Guds skämt till människan....
Jag alltså jag, fyfan jag haatar inatt!
Mer
8 år 1 månad sedan #814859 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Medicinering vid schizofreni
De symptom, som minskas är positiva symptom (vanföreställningar, hallucinationer och tankestörningar), katatoni och för nyare antipsykotika en liten minskning av negativa symptom. Viktigaste effekten är att psykoserna blir färre. Clozapine minskar också självmordstankar och självmord. Många nyare antipsykotika har effekt mot depression, men Seroquel är bäst här. Om vanföreställningar och röster ger ångest, så kan antipsykotika minska sådan ångest. Seroquel/Quetiapine används också som sömnmedicin ibland.

[url:2wvxsiax]http://www.viska.se/index.php/om-schizofreni/antipsykotika[/url:2wvxsiax]
Mer
8 år 1 månad sedan #814884 av Nissegossen

lonely skrev: Om man får tillräcklig effekt fullt ut av antipsykotiska som tex jag som äter fluanxol och abilify trots det har mordiska tankar om mej själv och andra lite lätt pga postraumatisk stressyndrom för den psykos man hade innan mediciner! Vad gör man då om man vill inte äta clozipine eller kan det för att få fullt effekt på redan man har! Eller kan jag ta bort abilifyn, fastän det hjälper kognotivt kan clozapine ersätta det kognitiva? Gick medicinfri dom 4-6 åren i början av mi. Sjukdom!

Vid PTSD, be och få Seroquel, eller generika Quetiapin, det får Amerikanska soldater som stridigt i Exv Irak för sitt PTSD. Därför det har jag också begärt och fått mot min PTSD och första gången man tar dem, gör dig redo att lägga dig, det är som ett klubbslag i huvudet. Första gången du tar dem åtminstone.

Det är bara en varning, du gör naturligtvis som du vill. Mina sömnsvårigheter kommer sig också av tidigare psykoser.
Du somnar första gången på startdosen 50mg. Jag sov första gången 10 timmar med ett kort uppvak för toa, sov direkt huvudet hamnade på huvudkudden.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
8 år 1 månad sedan #814940 av lonely
Svar från lonely i ämnet Medicinering vid schizofreni
Tack nissegossen, fast den har ev allvarliga och väldigt allvarliga biverkningar.....