Medicinering vid schizofreni

Mer
8 år 1 månad sedan #814149 av Nissegossen
Jag är luttrad, medicinen jag får är ett Depå Neuroleptika utav den gamla sorten 0,7 milliliter Trilafon Decanoat (Långtidsverkande 108 mg/ml) Har haft den sedan 1980 och den har hållit mig borta från alla sjukhus sedan års skiftet 1986-1987. Lever med sjukdomen även om jag med medicinering kallar mig frisk. Alltså ingen psykos på mycket länge beroende på att jag har funnit att ta mer i tablettform av Trilafon efter en vaknatt och den kvällen ser jag till att jag får sova. Jag drogar alltså ned mig medvetet.

Det har hållit mig utanför alla sjukhus sedan dess. A och O vid en psykossjukdom är sömn! Se till att du får sova och nästa morgon är en helt vanlig dag. Det tror jag är oberoende av vilken medicin du tar mot psykos, bara se till att få sova och har en utprovad dos där du inte går omkring och är såsom en zombie utan har kvar lite utav dina symptom (Röster för min del) och du kan hantera det, då har du mer kvar utav ditt intellekt och mår bra.

Kul att du skriver LaPrincipessa.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 månad sedan #814156 av Amandara
Haldol som neuroleptika för mig.......funkar utmärkt
Mer
8 år 1 månad sedan #814159 av MsTibbs
Amanda blir du trött av Haldol?
Mer
8 år 1 månad sedan #814161 av Amandara
Jag är generellt sett rätt trött och lätt uttröttbar. ....men jag tror det framför allt beror på sjukdomen - det är mitt handikapp. Jag har rätt låg dos haldol nu, 2 tabletter.
Mer
8 år 1 månad sedan #814167 av MsTibbs
Okej jag har också två. Plus Zyprexa, men den blir jag inte trött av.
Mer
8 år 1 månad sedan #814187 av Nissegossen
Jag är förvånad för en del skriver att de sover på Zyprexa?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum