Latuda!

Mer
7 år 4 månader sedan #890912 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Latuda!
Men om du inte går upp mycket på olanzapin låter det ju toppen! :tummenupp , jag skulle då hållit kvar vid!

gick ner 4 kg på 1 månad med zeldox vilket jag tror berodde på att jag tog den samma tid och med mat, då åt jag mat vid exakt samma tider varje dag vilket tillslut var bra för kroppen. småätande blev inte heller av men det berodde ju på att jag somnade (på högre dosen).

Det var stor skillnad på lägre dosen och den högre. När jag har psykos så flimrar det mycket, jag ser tecken och flimmer när jag blundar, men på högre dosen blev bilden helt svart så det hade effekt. återföll ju på lägre dosen. Några menar att Zeldox bara är effektivt vid något högre doser.. men slipper man viktuppgången på Olanzapin så bör man ju inte gå till zeldox
Mer
7 år 4 månader sedan #890915 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Latuda!
medicinbyte? Jo men det går trögt.... har nästa möte 13 jan
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #890919 av lonely
Svar från lonely i ämnet Latuda!
Ja jag ska behålla olanzapin, jag brukade se flimmer och jox när jag blunda nu när olanzapin höjdes försvann det! Nu när jag ligger och vilar innan jag somnar är det normalt som innan jag blev sjuk.

Fast jag käkar latuda och det hjälpte att tysta jobbiga tankar och känslor alltså surret, jag tror det kallas för vanföreställningar... ingen annan medicin lyckas med det förutom olanzapin och jag har testat alla även klozapin....

Ge inte upp och försök argumentera eller varsomhelst för att få latuda vilket du borde få pga du går annars upp i vikt! Jag hoppas det ordnar sig för dej! Jo jag vet att du ville ha latuda vill jag minnas!!


Har du ens mediciner som fungerar just nu?
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #890921 av lonely
Svar från lonely i ämnet Latuda!
Många i USA säger att latuda räddat deras liv och dessutom så har dom rasat ned alla kilon som låg över!
Mer
7 år 4 månader sedan #890926 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Latuda!
ja dom blir jag gärna av med, hoppas bara inte latuda skulle ge mig samma dåsighetsjuka, men tydligen är det tvärtom där , får svårt att somna har flera sagt

Jag tror också Amisulprid är bra, vilket jag pratat om senaste dar. jag kommer föreslå latuda och amisulprid,
Mer
7 år 4 månader sedan #890927 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Latuda!
abilify gav mig en uppgång som egentligen är: akut! Admin säger att vid 3-5 kg ska det helst bytas. Men gick ju upp 15 kg på 2-3 månader.