Det märkliga men ändå intressanta med Latuda!

  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #890763 av MaxMin
Jag läste också att litiums effekt även vid bipolär typ var ifrågasatt. Långt ifrån alla bipolära svarar på lamotrigin, men de som gör verkar ha god effekt av den. Jag tycker nog jag fick mindre depressioner med lamotrigin, men var tvungen att sluta efter att läkarna oförsiktig och oansvarigt medicinerad mig med mediciner som interagerar med varandra och jag fick de okända hudutslagen. Jag var annars ganska stabil på låg dos på 100 mg. Har man lamotrigin bör man eftersträva minsta möjliga dos dels pga utslagen vars risk ökar med dos och att man blir ganska trög i huvudet ju högre dos man har.
Mer
7 år 4 månader sedan #890829 av Nissegossen
Orkar inte läsa igenom tråden, då jag knappast byter medicin en gång till i livet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #890832 av lonely
Jag fick oxå konstiga utslag på huden av det eller liknande medicin jag testa alla och nåt av dom var jättebra mot mina depressioner men fick konstiga hudutslag som såg ut som hudcancer!

Ja Admin1 jag kanske har schizoaffektiv för flera läkare har sagt det men ändå är jag osäker....

Det är bra Nissegossen att du har hittat nåt som funkar för dej!! ;)
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #890838 av MaxMin
Lonely. Har du testat voxra?
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #890840 av lonely
Japp! Vadåråh?
Mer
7 år 4 månader sedan #891062 av Admin1
Istället för Lamotrigin kan man använda Seroquel Depot, som stämningsstabiliserare mot depressioner. Vid bipolär typ 2 är Seroquel Depot ganska populärt och det rekommenderas i Sverige. Lamotrigin är ganska svårdoserat.