Det märkliga men ändå intressanta med Latuda!

  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #891067 av MaxMin
Man kan ju ta koncentrationsprover på lamotrigin för att se om man är inom terapeutisk dos.

Seroquel blev jag så fruktansvärt trött av. Det var en kamp att jobba med den medicinen. Kändes som man aldrig var riktigt vaken eller närvarande och fet blir man. Inte bara av medicinen, utan också för man orkar inte med mat och träning. Tror mitt liv gick ut på att sova och jobba när jag gick på seroquel. Så meningsfullt.

Lonely. Voxra funkar bra för en del.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #891136 av lonely
Fick jobbiga biverkningar!
Mer
7 år 4 månader sedan #891137 av Drummer
Voxra höjer Dopaminhalter i hjärnan vilket inte är ett bra alternativ vid problem med psykos problematik! Dom som inte lider av psykosnära symptom kan bli hjälpta av detta preparat! Även läkemedlet Aurorix verkar på ett liknade sätt!
Mer
7 år 4 månader sedan #891398 av Admin1
Lamotrigin passar inte vid schizofreni eller schizoaffektiv, eftersom doseringen bör vara alltid korrekt. Man bör inte av misstag dubbla eller vara helt utan denna medicin. Sedan finns ju Seroquel som alternativ.
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #891400 av MaxMin
Håller med om att dosering måste vara rätt med tanke på biverkningar. Tycker dock inte att Seroquel kan föreslås som alternativ då de har helt olika verkningssätt och olika effekt på en.
Mer
7 år 4 månader sedan #891738 av Admin1
Verkningssätten är olika, men båda två är stämningsstabiliserande mot depression. Seroquel har fördel också med antimanisk effekt om det skulle behövas.