Det märkliga men ändå intressanta med Latuda!

  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #891772 av MaxMin
Seroquel används också för blandade tillstånd där ångest är framträdande.

Seroquel var den första medicinen jag fick i psykiatrin. Sov gott på 25 mg och den lindrade fruktansvärd ångest.
Mer
7 år 4 månader sedan #891780 av Drummer
Sedan jag trappade ner Seroquel Depot från 600 till nuvarande dos 75 mg så känner jag mina känslor mera och gått ner 5 kilo på 3 veckor! Jag ska ner 10 kilo till! Jag ska påbörja Latuda 18,5 mg imorgon som jag kommer inta denna dos i ett par dagar! Sedan sade inte min läkare hur mycket jag ska öka! Men det blir väl dubbel dos antagligen så jag har 37 mg då!
Mer
7 år 4 månader sedan #892297 av Admin1
37 mg Latuda är den lägsta effektiva dosen. Men dosen kan höjas stegvis upp mot 140 mg per dag.
Mer
7 år 4 månader sedan #892356 av Ready
Faktum är att Latuda påminner om Haldol. Tiill och med på tablettens utseende.
Mer
7 år 4 månader sedan #892369 av Drummer

Admin1 skrev: 37 mg Latuda är den lägsta effektiva dosen. Men dosen kan höjas stegvis upp mot 140 mg per dag.


Min läkare vill sätta mig på Litium men jag vill inte det än för den ger viktuppgång! Latuda är viktneutral men det är viktigt att man har ett bra blodtryck innan man tar Latuda! Mitt blodtryck är 130/79 Jag har låg dos Seroquel Depot nu 75 mg! Jag tycker den lätta hypomanin är en del av ens personlighet och ska inte medicineras bort! Tror att litium har starkare effekt mot Hypomani än Latuda!
Mer
7 år 4 månader sedan #892604 av Admin1
Fast Latuda blockerar nog inte dopamin lika starkt, som Haldol. Dosen ligger på 37-140 mg för Latuda. Haldol, Risperdal och Vraylar ligger normaldosen 2-4 mg/dag. En ganska stor skillnad och nästan 20 gånger.