Förlåter inte Abilify, jag sviker den efter vad den gjort

Mer
7 år 3 månader sedan #894175 av Lelle
men tog 25 milligram idag, så högt har jag aldrig tagit innan och nu är jag inte hungrig! Jag tror det beror på att vid högre doserna aktiverar den 5HT2C receptorn, att aktivera 2C är förknippat med minskad aptit och tillochmed viktminskning. denna receptor kanske inte aktiveras förrän vid högre doserna.
Mer
7 år 3 månader sedan #894176 av Lelle
Supermio91,
haldol brukar vara snäll mot vikten. vissa menar att den är snällare mot vikten än zeldox tillochmed!hoppas det går bra för dig nu och du får behålla din idealvikt!
Mer
7 år 3 månader sedan #894285 av Lelle
nu tar jag 30 milligram...snart

har inte varit hungrig alls på samma onaturliga sätt sedan jag ökade dosen,
Mer
7 år 3 månader sedan #894312 av Admin1
Högre doser av Abiify kan nog också ge mer stimulering av dopamin-receptorerna och mindre aptit. Ungefär som att ta mer av Ritalin.
Mer
7 år 3 månader sedan #894390 av Lelle
Snabb matsmältning
Mer
7 år 3 månader sedan #894417 av memphis
Jag skulle också vilja hitta ett medicinläge som dämpar aptit o håller en smal i dtället för tvärt om. Men den enda jag provat som fungerade så var amfetamin (haha) som inte går att ta i längden. Jag orkade bara 2-3 dagar med det o då var jag 10-15 år yngre än idag. Sliter ju nåt enormt. Zeldox har jag också haft som var bra för vikten men jag blir stressad av den. Nu äter jag "tjock-medicinen" serquel o kan knappt äta förns jag går upp kilovis. Mycket tråkigt för i övrigt mår jag bra på den, lugnare o så.