Vilken medicin ger inte problem med det sociala?

  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 11 månader sedan #930720 av lonely
Okay! Varför då Geta har folk och även jag märkt att jag har blivit trögare i huvudet rent socialt och allmänt av mediciner.... Jag menar antipsykotiska är tunga mediciner som påverkar kemiska reaktioner i hjärnan och människan är egentligen till stor del social pga kemiska reaktioner i hjärnan när det gäller kommunikation och samspel sedan även av yttre omständigheter! Dom flesta mediciner är tröttande alltså antipsykotiska vilket är väldigt tunga mediciner som påverkar saker och ting hur vi tänker och agerar bland annat och det skulle inte göra en trögare socialt då antipsykotiska är tröttande och påverkar kemiska reaktioner i hjärnan vilket är allt vi är låter konstigt om man tänker efter noga.....
Mer
6 år 11 månader sedan #930728 av Admin1
Det finns forskning om detta. Konditionsträning kan öka sociala förmågan. Jag har aldrig märkt någon negativ effekt på min sociala förmåga av antipsykotika, som jag använt 4-5 sorter av.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 11 månader sedan #930738 av lonely
Okay men det är juh bra Admin1 för det är inte så värst trevligt glapparna jag har noterat..... Jag märkte när jag hade både psykos utan och med mediciner att det blev sämre social respons på antipsykotiska.... För dom flesta antipsykotiska är tröttande förutom latuda vilket jag oxå märkte att jag blev piggare på latuda än andra som har varit tvärtom sedan dessutom märkte jag att jag fick mera positiv feedback rent socialt för jag blev mera socialt kompetent på det alltså latuda vilket min omgivning oxå märkte och det blev lättare atr umgås!
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 11 månader sedan #930740 av lonely
Jag blev piggare och dessutom klarare i huvudet av latuda och tex olanzapin som jag äter nu blir jag tröttare och trögare i huvudet rent socialt....
Mer
6 år 11 månader sedan #930762 av Amandara
Jag är väldigt trött av sjukdomen i sig. Medicinerna gör att jag inte behöver vara i akuta sjukdomsskov.
Mer
6 år 11 månader sedan #930896 av Carmen Al Kebab

lonely skrev: Fast admin1 att det finns ingen forskning som är gjord på området och alltså forskning som stödjer! Har jag faktiskt märkt och även folk i min omgivning att det ibland är glapp i det sociala pga mediciner!

Oavsett sjukdomen som gör att man fungerar socialt sämre så bidrar även många gånger medicin det enligt min och andras erfarenhet.....

Jag kan också intyga detta, jag har fått 3 psykoser, men inte har jag förlorat något på det sociala pga det... Det var pga vissa mediciner, andra mediciner funkar jag bättre på... OBS att jag skriver bättre och inte bra.

Behöver kartlägga alla mediciner nu på sättet ni beskriver om medicinerna.