Lugnande medicin

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044012 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Lugnande medicin
Ska jag inte få något som funkar mot min oro? Ge mig benso igen, något annat hjälper inte.
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044303 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lugnande medicin
Vill ge min syn på det och det är att om en ny medicin gör en lullig och man flummar till är den beroende framkallande och där använder jag mig inte vidare av den, för tar man den för att flumma bort en stund är den alldeles omöjligt med att sätta ut den. Det kan dessutom vara direkt dödligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 veckor sedan - 6 år 4 veckor sedan #1044304 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Lugnande medicin
Lugnande tabletter hjälper om man har hög puls?

Jag har konstant för hög puls! Pulsmätaren visar runt 100-110 även i viloläge när det i vanliga fall ska vara mellan 60-80.

Känner att mitt hjärta är lite ansträngande -((((( :hjärta ))))))))))))))))))))

300
Last edit: 6 år 4 veckor sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044345 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lugnande medicin
SSRI-antidepressiva är bäst för att förebygga ångest. Quetiapin kan också vara bra som antipsykotika vid ångest. Bensodiazepiner används inte lika mycket som förr utan är för tillfälliga ångestbesvär. Det finns risker med bensodiazepiner och Clozapine. Om man tar bensodiazepiner dagligen kan dödligheten öka med 70 %.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 3 veckor sedan #1046545 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Lugnande medicin
Antidepressiva mot ångest? Jag har testat flera olika, men inte hjälpte de. Den senaste tiden har min vän mått dåligt och han fick ut en burk med 30 tabletter i, Lergigan. Både han och jag vill ha lite snabba benso. Han har haft sådana lång tid förut.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1046553 av gäst42
Svar från gäst42 i ämnet Lugnande medicin
måste bara säga att det (avvikande) är omöjligt att ta (Nissegossen's svar ovan att det kan dessutom vara direkt dödligt) livet av sig med alkohol och benzodiazipiner(stavning). Jag är NYKTERIST sen en god tid tillbaka, Kan Jag passa på att säga, I LÄNGDEN tror jag det är bäst att vara nykter (en del säger självklart? nå kreativitet, bearbeta tankar etc.) NÅ NYKTERIST