Stilnoct, Imovane, Nitrazepam

Mer
19 år 5 månader sedan #5698 av Isa-Alise
Hej Interlude,

Med den kombinationen mediciner gör du bäst i att låta bli att dricka alkohol... det är ju redan så mycket olika sorter som du har... tror inte du bör ta nått sömnmedel alls om du tänker dricka... om inte annat blir du nog så trött att du inte har nått nöje av festen... kolla med apoteket för säkerhets skull, de har också rådgivning om mediciner... men jag tror att de säger samma sak... att det är olämpligt att blanda medicinerna med alkohol...
Mer
19 år 5 månader sedan #5715 av Interlude
Isa_alise : nej jag förstod nästan att det inte är så smart att blanda, är skitskraj för det efter vad som hänt en gång då jag tog läkemedel som inte får kombineras. Lärt sig en läxa nu :)
Jo, jag ska ändå till apoteket kom jag på, så jag frågar dom :)
Mer
19 år 5 månader sedan #5744 av Admin1

Interlude skrev: Ja, jag undrar ocksåm litegrann om interaktioner. Vilka sömnmedel kan man använda om man dricker?
Någon som kankse vet vart man hittar informtion om vilka mediciner som absolut inte får blandas. Ska åka utomlands i veckan där det blir mkt supa, träffa gamla vänner...men jag går just nu på efexor, propavan, atarax, imovane(ibland) . Vet inte hur jag ska få reda på vad som tåls att blanda. min läkare får jag inte tag på, har inte heller tid att söka upp en läkare.


Här kan du kolla om dina läkemedel interagerar och de verkar inte göra det för jag har just kontrollerat:
drugdb.janusinfo.org/ddb/interactions/

Var försiktig med alkohol och sömnmedel. Alkoholen förstärker effekten och tar man alkohol skall man absolut inte ta några sömnmedel.
Mer
19 år 5 månader sedan #5751 av Interlude
Admin : så jag ska undvika sömmedel dom dagar jag druckit bara? men man kan ta sömmedel dagen efter? det borde väl inte va4a någon fara?