Fanatism

Mer
13 år 10 månader sedan #309845 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fanatism
Det var för flera år sedan som Admin1 gick ut med vädjanden
om att minska ner på det religiösa.
Det är klart att det är störande med Gud och helvetet och den helige
ande om man inte alls tror på det.
Själv har jag ett ben i varje läger och blir inte så störd men jag förstår
att andra blir det.
Mer
13 år 10 månader sedan #309892 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Fanatism
Jag tycker ni ska fortsätta med religions teorier!!
För det är sunt furnuft....
Mer
13 år 10 månader sedan #309950 av Melun
Svar från Melun i ämnet Fanatism
"um hum" är ju en uttalad religionshatare, så det vore ensidigt att bara göra honom till viljes med att stoppa all religionssnack.
Det för oss ju till en situation där religion förbjuds som i kommuniststaterna.
Man får tala om vad som helst. Det finns ingen rätt att censurera lagliga diskussioner.

Men en avdelning för religion har jag länge efterfrågat. För det finns inget som upprör folk mer än tanken på att Gud finns, när de har uteslutit hans existens.
Mer
13 år 10 månader sedan #309951 av saara
Svar från saara i ämnet Fanatism
Nu har jag inte läst allt som står i denna tråd utan bara det som um hum säger. jag har ju skrivit mycket om religion. det är visst så att de som mår mycket sämre än jag mår mycket dåligt av det jag skriver. Men inte vet jag hur jag skall fortsätta. tar gärna emot vänliga råd, elaka råd behövs inte för att få mej att lyda.

Nog talas det ju om andra religioner än kristendom också.

sen så tror jag att sund kristen tro kan göra att en mänska mår bättre psykiskt. så därför har jag haft svårt att hålla tyst. Man kunde kanske diskutera sin tro i pm endast eller göra det mera via pm?

orsaken till att jag inte nu läste alla inlägg här är att jag är trött. skall läsa dem senare idag.

En sak till, de som inte vill diskutera religion måste ju inte läsa de trådarna.
men jag förstår att då man mår dåligt psykiskt så kanske man inte kan välja bort det man mår dåligt av. man kan känna att man är tvungen att delta i en diskussion för att inte verka ohövlig. Så har jag känt det ibland. det kan gälla vilka ämnen som helst. men nu skriver ju så många på viska, så man hinner och orkar inte läsa allt.

Skulle vara trevligt att höra av admin1 om skrivandet har ökat eller minskat på viska de senaste månaderna.
Mer
13 år 10 månader sedan #309952 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fanatism
Ett eget forum för religiösa diskussioner vore fint. Jag tycker att många av diskussionerna är intressanta, ibland väldigt spännande och lärorika. Men självklart ska inte folk som vill slippa detta tvingas läsa religiösa inlägg i sina trådar...
Mer
13 år 10 månader sedan #309953 av saara
Svar från saara i ämnet Fanatism
Saari har sagt att hon inte vill diskutera kristendom. Det är ju omöjligt att veta vem som inte vill läsa religiösa inlägg i sina trådar. man kan ju säga till då om sånt händer en, kanske? :rolleyes: