Problem med spamkontrollen

Omröstning: Har du problem med spamkontrollen?

Aldrig
7 46.7%
Varje dag
4 26.7%
En gång i veckan
1 6.7%
Sällan
3 20%
Totalt antal röstare: 15
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 6 månader sedan #1101864 av Geta
Svar från Geta i ämnet Problem med spamkontrollen
Den här gången handlade det om youtube-inlägg.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1101865 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Problem med spamkontrollen
Skyddet finns för att inte vi skall bli spammade och avstängda en gång till. De som inte vill att vi skall bli avstängda förstår nog finessen och omtanken. De som inte gör det får leva med problemet och anpassa sig till det. Trots spamskydd kan man posta 30 postningar per timme. Spammare postar ofta länkar och det kan vara för reklam eller för att förbättra rankingen i Google.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1101866 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Problem med spamkontrollen
Antar att Youtube-länkar, eller vad man säger, tar en del plats. Man kanske skulle tilldelas en daglig kvot, man får max posta fem sånna om dan.
Mer
5 år 6 månader sedan #1101867 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Problem med spamkontrollen
Nej, det är inget problem med Youtube-länkar, men postar man hundratals Youtubelänkar på en timme kan webbhotellet tro att vi är spammade och då blir vi avstängda. Spammare postar oftast länkar och ingen text. Det var det som hände när vi blev avstängda.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1101869 av Geta
Svar från Geta i ämnet Problem med spamkontrollen
Innan vi blev avstängda vädjade jag om att det vore bra med någon personlig text mellan alla youtube-inlägg med filmer. Varför inte recensera filmerna. Det skulle ha varit intressantare. I så fall hade det inte uppfattats som spam men jag talade för döva öron.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 6 månader sedan #1101916 av krokus
Svar från krokus i ämnet Problem med spamkontrollen

zoidar skrev: Hon skriver nog så snabbt att spamskyddet hinner varna henne tre gånger mellan två postningar. Det har jag också varit med om. Tror vi är lite olika. Vissa tar lång tid på sig mellan poster och är online halva dagen, medan andra är online kort stund och postar mycket på den korta stunden. Inget är bättre eller sämre, det är bara olika persolighetstyper. Det är det jag tycker är bra med Viska att man får vara som man är.


Precis så här har jag försökt förklara för Geta och Admin! Och nej, jag är inte scientolog! Hur kom den frågeställningen in här? Rymd är väl inte heller scientolog. För det är väl Rymd som Geta syftar på med Youtubeklippen.

Det verkar som att ni vill bli av med mig. Oförlåtlig är jag tydligen också.