Google spionerar på oss här på Viska!

Mer
4 år 3 månader sedan #1222608 av memphis
Jag har de senaste dagarna uppmärksammat att Google spionerar på ord och namn jag nämner här på Viska. Det färskaste exemplet skedde alldeles nyss. Jag hade nämnt Martin Timmell, eller hur.

Då skulle jag efter det söka på Google. Jag skulle googla om nagelolja. Jag skrev in "vad gör" och Google ger som förslag "vad gör Martin Timmell idag" (!!!!!!!!!!!) ha! Jag skulle ju skriva "vad gör nagelolja"! Detta är inte det enda exemplet. Det sker hela tiden alla tider på dygnet. Det är det botarna gör mot oss. De spionerar! :(
Mer
4 år 3 månader sedan #1222610 av Geta
Det har de gjort hela tiden.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222612 av memphis
Det är ju upprörande att de gör på det här viset. Jag kommer aldrig att vänja mig vid övervakningen, jag vägrar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222613 av zoegas
Nä det fungerar inte riktigt så. Google förslagen är dem mest sökta den föreslår.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222614 av memphis
Nej det tror jag inte på. Det händer alltför ofta. Jag ska gå dit igen nu och de vad de föreslår...

... det funkade inte, men jag har inte sagt så mycket specifikt än. Om jag nu till exempel nämner att jag letar efter en blender jag kan köpa.

Ok. Det blev inte blender. Men toppsöket på "var köper man" var ammoniak! Nummer två var flourlack! Det kan ju inte vara de mest eftersökta varorna?! Nu har jag ju sagt att jag vet vad Google håller på med också, så de kanske ligger lågt ett tag när det gäller mig. Men jag vet att jag ser ett mönster.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222617 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Google spionerar på oss här på Viska!
kan ju passa på att gratulera admin för domännamnet då det lär vara många googleträffar som pekar en hit.

testade att googla i ett webbläsarfönster där jag inte har loggat in på viska.se, och så fort man skriver något med "viska" i söktermen så verkar man få träffar till den här domänen på första sidan i sökresultaten.



Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.