Nissegossen kom tillbaka!

Mer
3 år 6 månader sedan #1298160 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Jag skulle vilja bli vegetarian men fattar inte hur jag skulle kunna lyckas med det. Jag är notoriskt dålig i köket. Har inte intresset. På de senaste ca 4 åren har jag 3 rätter jag gör storkök på och det tillsammans med diverse korv och isterband och sånt är vad jag lever på. Det är gott och funkar bra. Ris, pasta eller potatis till det. Jag är inte rädd för kolhydrater- det är det högoktaniga bränslet. Men. Det har tagit mig ca hela mitt liv att komma till att laga 3 rätter.

Skulle jag kunna laga vegetariskt? Och ha råd? Klart att jag kan. Men matlagning är ett stort motstånd för mig och jag vill inte ha en massa mekk. Tror faktiskt inte att jag skulle kunna gå över till vegetarisk matlagning. Farsan äter oxå här, varannan dag hos mig och varannan dag hos honom. Måste oxå tillföra B12. Hade B12 brist en gång för jag knappt käkat kött sen 13 årsåldern. Nu har jag lärt mig äta kött och har bra B12 värden.

Att gå över till vegetarisk kost känns som en omänsklig uppgift för mig. Nu äter jag ändå bra - efter bröd och mackor mellan 20 och 45 år. Vanor ändrar man inte så lätt.

Varför jag vill gå över till vegetarisk kost är för att jag inte vill bidra till att döda djuren.

På vegetarisk kost behöver man inte bli smal. Man kan äta kakor och godis (socker) och massa smör. Dricka öl kan man oxå göra. Kött är ofta lite kalorier i. Har jag lärt mig med viktväktarna.

Nej det känns som mission impossible med hur jag är och de hinder jsg har.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1298175 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Jo det är sant att vanor ändrar man inte så lätt på. Du tänker väl på hälsan? Lägg till lite grönsaker, bönor till maten. Sedan har Pärsons liknande isterband och falukorv vegetarisk. Börja en matmål i veckan där du har Pärsons vegetarisk isterband.
Sedan på vårdcentralen kan man få en spruta med vitamin b12!
Mer
3 år 6 månader sedan #1298177 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nissegossen kom tillbaka!

Cosmos skrev: Vad var det här med att Nissegossen skulle vräkas?

Först sa han att han skulle vräkas pga dålig städning, men man brukar inte bli vräkt för det för det går att städa. Sedan sa han att lägenheten sanerats för 10 000 kr. Det skumma var att han fick bo kvar trots det. De borde flyttat på honom från trean till en etta. Alltså troligen inte sant. Det var också konstiga saker att han bodde i skogen en natt. De med bostadsproblem brukar hamna på korttidsboende och ej i skogen. Han bor kvar i orubbat bo, så troligen osant med vräkningen.
Mer
3 år 6 månader sedan #1298180 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Det visste jag inte att Nisse bodde i skogen en natt!
Mer
3 år 6 månader sedan #1298184 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Det har varit Nissegossens dröm att få bo i skogen med all överlevnadsutrustning som han har.
Mer
3 år 6 månader sedan #1298187 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Nisse är en riktig militär :-|