min godman kommer att krävas på skadestånd

Mer
11 år 5 månader sedan #541576 av Admin1
Tror inte att du kan få skadestånd för att han inte investerat i guld, men annat kanske du kan få skadestånd för. Eftersom godemannen gjort upprepade försummelser, så kanske det är bäst för dig att byta godman?
Mer
11 år 5 månader sedan #541584 av killet
Det är framförallt skadestånd på grund av försenade utskick av ansökningar vid flera tillfällen så att jag missade att få min aktivitetsersättning.

Dessutom gäller skadeståndet också försummelse av tro att man inte kan få bostadsbidrag av den patientavgift som man betalar i rättsyk så att jag missat att få över 2000 kr i snart över ett och ett halvt år. Alltså snart på uppemot 40.000 kronor som han kommer att krävas att betala mig enbart när det gäller bostadsbidraget.
Mer
11 år 5 månader sedan #541600 av killet
De drar aldrig från mig och har aldrig gjort det. Jag har den lägsta ersättning man kan redan ha när det gäller aktivitetsersättning.

Det är bostadsbidraget de sänker vilket är orsaken till att man får 2000 istället för 6000 kr men ändå 93% av vad man betalar i patientavgift eller hyra beroende på om hyran är 2000 eller 6000 kronor.

Det är korkat att dra av aktivitetsersättningen bara för att man får mer i bostadsbidrag. Det är i sådana fall smidigare och mera rät att sänka på bostadsbidraget lika mycket som man ändå skulle sänka i aktivtetsersättningen i sådana fall.
Mer
11 år 5 månader sedan #541854 av Admin1
Starkt av dig killet att driva dessa frågor så bra som du gör det. Han du tagit alla kontakter med överförmyndarnämnd, Försäkringskassan osv helt själv eller har du haft hjälp av någon?
Mer
11 år 5 månader sedan #541964 av killet
Det var jag själv som ringde runt överallt angående min godman. Personalen i boendet vägrade ta telefonen när jag ville att de skulle prata med överförmyndarnämnden och försäkringskassan. Min godman har fått brevet som jag skrev till överförmyndarnämnden. Han hade inga bra förklaringar till sina misstag så överförmyndarnämnden ska kräva skadestånd från honom tror jag.

Ja det är starkt gjort av mig tycker jag att driva allt det här. Min godman blev arg och besviken över brevet som jag skickade till överförmyndarnänmnden och som de sedan skickade till min godman. Det är starkt gjort eftersom jag och min godman hade bra relation i övrigt och vi var som kompisar när man plöttsligt ska kräva skadestånd och eventuellt stämma godmannen.
Mer
11 år 5 månader sedan #542197 av Admin1
Om godemannen blir arg på dig så kanske han säger upp sitt uppdrag. Har han sagt något om detta? Känner du någon annan som har haft en godman som har gjort en massa fel?