Fastnat i vårdkarusellen

Mer
17 år 8 månader sedan #46383 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fastnat i vårdkarusellen
Grattis Fredric!!! Det går bra för dig nu...
Mer
17 år 8 månader sedan #46386 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Fastnat i vårdkarusellen
Det Fredric står ut med är inte vård eftersom vård är vård när man vill ha vård, vill man inte ha "vård" kan det inte vara vård utan något hatbyggande.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #53222 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Fastnat i vårdkarusellen
Ok jag kräver för mycket
Mer
17 år 6 månader sedan #53230 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fastnat i vårdkarusellen
Så kan nog många känna... det är lätt att gå upp av i vikt av medicinen och tappa en kognitiva förmågor... jag hade också Risperdal och gick upp över 20 kg av den medicinen... som tur var gick jag ned 22 kg när jag fick byta till Seroquel... nu har jag gått upp ett par kilo på Abilify, men inte alls som med Risperdal...

Jag tycker att du ska be att få byta medicin om du har en sort som gör att du går upp mycket i vikt... Seroquel, Zeldox, eller Abilify är bra alternativ till Risperdal om du behöver antipsykos medicin... och man får tillbaka en del av det kognitiva med medicinbytet också...

Du verkar ha mått bra länge nu... det är väl något att glädjas åt... även om det var bättre för länge sedan så finns det mycket som är bra nu jämfört med för ett par år sedan...
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #53231 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Fastnat i vårdkarusellen
Det jag saknar mest är ett aktivt sexliv....
Och min självkänsla och mitt självförtroende.
Medicinen tar bort ångest och paranoia men verkar sänka självkänsla och självförtroende.
Man blir en fet och ihopkrympt individ som ingen kan tycka om...
En lägre stående varelse helt enkelt.