Vad tycker ni om psykiatrin?

Mer
5 år 5 månader sedan #1108093 av Drummer
Själv är jag väldigt nöjd med min vårdpersonal idag. Men när jag kom in inom psykiatrin för 15 år sedan så hade jag personal som styrde mig, jag fick inte tänka själv vad jag ville utan dom skulle anse vad som var bra för mig! Rena galenskapen
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1108095 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
Generellt sett har jag en positiv bild av psykiatrin. Jag tycker egentligen bara det är vid akutvård det brister...och det är väl alltid svårt då för psykiatrin att veta hur de ska behandla en sjuk människa...det finns några guldkorn här och där...bra skötare..bra samtal osv
Mer
5 år 5 månader sedan #1108096 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
Min psykolog är jag nöjd med. Tidigare har jag även gått i gruppterapi och kursen Vardagssamtal (en del av ESL(?)), men jag vet inte om det behövs längre.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1108097 av Utomjordingen
Jag är kluven! Ibland är det bra med psykiatrin och ibland inte. Varför? Jo, jag har väntat på att få tid till en kurator i 1½ år nu och Grönt Kort. Varför? Jo, de säger att psykiatrin har kraschat här i området.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108099 av Amandara
Bättre nu än förr. Förändringens vindar blåser förhoppningsvis...mot ett återhämtningsinriktat förhållningssätt och mer medbestämmande.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108101 av Vittrad
Jag har blandade erfarenheter och åsikter om psykiatrin.

Min förra läkare hade ett riktigt dåligt bemötande, klassisk översittare. Det tog säkert 1-2år innan jag fick byta läkare och minst lika länge att få påbörja en ordentlig utredning.

Annars har jag också träffat på skötare, psykologer och läkare som varit riktigt bra och som brunnit för att hjälpa människor.