Vad tycker ni om psykiatrin?

  • Metrogirl
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1108262 av Metrogirl
Svar från Metrogirl i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
tror de började i tyskland med kommunismen....sen spred de sig som en eld överallt....
Mer
5 år 5 månader sedan #1108348 av Richard
Jag tycker bra om psykiatrin. Jag får det mesta jag ber om (mediciner, intyg, ECT, m.m.). Men jag vet att psykiatrin här är i kris.

www.hd.se/2017-03-13/pensionerade-specia...ykiatrin-i-angelholm
www.hd.se/2017-12-18/ivo-kritik-mot-vuxenpsykiatrin-i-angelholm

Jag går hos en av hyrläkarna, han är väldigt bra, o hoppas att han stannar! Jag tror han bor i Göteborg o jobbar periodvis här i Ängelholm. Men jag får alltid regelbundna tider, o det var nån gång jag hade ett akut problem med medicinen. Jag ringde runt, här i Ängelholm fanns inte en enda läkare, än mindre en psykiater. I Helsingborg så vågade ingen ändra dosen, men några timmar senare ringde min psykiater (hyrläkaren) på sin lediga tid (ja, han fick säkert betalt), o rekommenderade mig en ny dos. Det känns bra.

Men de har lagt ner avdelningarna här i Ängelholm för några år sen. Innan fanns här 2 slutenavdelningar, för Ängelholm, Båstad, Örkelljunga, Klippan o möjligen var det Åstorp också. Men nu är allt flyttat till Helsingborg. Jag har varit inlagd 3 ggr här i Ängelholm, o en gång i Helsingborg. Har i.a.f. fått bra vård alla gånger.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108372 av Nissegossen
De är proffs och är bra på sitt jobb, har inga svårigheter med dem i dagens läge.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1108426 av Inwatto
Tycker sådär om psykiatrin. Har aldrig varit imponerad över sjukvård där det gäller att "patienten har alltid fel". I övriga världen gäller "kunden har alltid rätt". Helt annorlunda!

Kanske har jag haft en övertro på psykiatrin att de ska kunna hjälpa mig mer än de gör. Lite så har det nog varit att jag trott mig kunna bli frisk med rätt vård. Det har inte infriats.

I övrigt har jag inget dåligt att säga om psykiatrin. De gör ett bra jobb som finns där.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 5 månader sedan #1108430 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
Har aldrig trott att psykiatrin skulle göra mig frisk, men är ändå överraskad över att jag mår som jag gör idag, när jag inte är som jag ska.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108453 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
Et flertall psykiatere og psykologer overså mine underliggende mentale defekter (i praksis psykisk utviklingshemming) over en tiårsperiode. Diagnostikk basert på samtaler er veldig lite verdt. Utrolig nok overså nevrologene i CP-foreningen også de samme defektene da jeg var barn. CP er en kjent hjerneskade, og nei, den handler overhodet ikke om psykososiale ting. Dette er bare bortforklaringer.