Vad tycker ni om psykiatrin?

Mer
5 år 5 månader sedan #1108106 av memphis
jag är nöjd med psykiatrin för närvarande. har inte så mycket kontakt med dem för jag kontaktar dem via Mina Vårdkontakter mestadels om jag vill något. Det var ganska länge sen jag träffade läkare nu.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1108114 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
Har bra erfarenhet av psykiatrin. Fast jag har väl inte vart så glada i dem när jag varit dålig.
Paranoida idéer om att det villl ha ihjäl mig. Fast å andra sidan kanske de vill det på riktigt.
Förkorta livet med "mediciner".

I vilket fall som helst är jag tystad/kuvad nu.

/Dave
Last edit: 5 år 5 månader sedan by 1Dave.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108225 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
Jag har bara varit inlagd 1 - 2 veckor, sedan bara oftast ett läkarbesök per år. Nu är det nog 2 år sedan jag träffade en psykiatripersonal. Har inga negativa erfarenheter. Att en del är väldigt negativ till psykiatrin tror jag beror på att de är negativa till sin sjukdom.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108234 av björk
Svar från björk i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
En kille som hette Miguel som kallades miggan. Hen tillhrde skolan på blaha blaha.
Men han gick en vända till hemmet och fråga en som hette Sofie. "Vad, blir det för mat" då svarade hon bajs korvar med kisssås..

Jag hade kunnat skriva en halvtimma om hens utsvävningar men behåller de kort alltså Miggans.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108241 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad tycker ni om psykiatrin?
På 80-talet fick jag gå i långvarig psykoterapi. Det tror jag inte är så vanligt idag. Nu får jag träffa en psykiater en gång per år för att stämma av och för att skriva ut mediciner.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108249 av Rrusheflower
Jättebra!