Hur är era läkare?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47580 av
Svar från i ämnet Hur är era läkare?
Ibland kan det vara svårt att övertyga sin läkare. Ibland är det bättre att spela lite dum. Har ni haft problem när ni velat byta medicin ? Har de brytt sig om biverkningarna?
Mer
17 år 8 månader sedan #47588 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Hur är era läkare?
Nu skäms jag för att jag inte läst igenom hela tråden innan jag svarar.
Min läkare har precis slutat på mottagningen jag går till, så jag är litet besviken på det området just nu, men samtidigt tror jag inte att det spelar så stor roll, för jag har kvar min kontaktperson. Men det känns litet sorgligt efter de 4 år som har gått. Egentligen tror jag inte att jag har haft några dåliga läkare, beror det på att jag har dåligt omdöme eller håller distansen för lång till dem? eller att jag är godtrogen och accepterar det mesta? en snäll patient? Eller har jag helt enkelt inte haft några dåliga läkare? Däremot har jag träffat dåliga mentalskötare.

/Sofie
Mer
17 år 8 månader sedan #47598 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur är era läkare?
Jag har haft en 5-6 olika psykiatriker och jag tycker att alla får betyget godkänt. Jag tycker att det är slående att alla på något sätt upplevts som likvärdiga och fullt utbytbara. Jag har inga stora felaktigheter att peka på som de har gjort. Bara ett par smärre saker som var lite diskutabla kanske. Men de har också gjort ett par väldigt positiva saker också, som jag i efterhand är tacksam över. Jag träffar dock min psykiatrer bara en gång per år, så att jag har egentligen inte så stor erfarenhet.
Mer
17 år 8 månader sedan #47603 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Hur är era läkare?
:lol: Min läkare är helt underbar...skulle aldrig vilja byta ut henne...hon har slutat där jag går och flyttat till annan ort,,,men jag har så att säga fäljt med henne och åker nu 8 mil när jag skall till henne....det är värt allt...hon är suuuuuper....
Mer
17 år 8 månader sedan #47610 av Rakii
Svar från Rakii i ämnet Hur är era läkare?
Jag har haft tur som fick chansen att komma till en som verkligen bryr sig om mig och delar samma intressen som jag, så jag har haft bätte tur än flera andra som jag stött på i olika delar på Internet.
Mer
17 år 8 månader sedan #47612 av almost distubed
jag måste säga att det finns eldsjälar inom psykiatrin dom som inte går enligt boken utan verkligen lyssnar po vad personen vill säda