schizoaffektiv

Mer
19 år 3 veckor sedan #11819 av leva
Svar från leva i ämnet schizoaffektiv

Undrande skrev: Sökte info om orfiril, men det var lite tunt "du ska registrera dig"....

Kul att det fungerar bra, men du verkr ju kanske inte ha så mkt psykos utan mest manodeprisivitet?


Jag fick orfiril istället för litium, jag fick för många biverkningar av litium. Jag har haft tre psykoser innan jag började med litium. min första fick jag 1990. Under psykosen har jag haft Haldol + en massa andra mediciner.
Var ska jag registrera mej?
Mer
19 år 3 veckor sedan #11822 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet schizoaffektiv

Spinoza skrev: Har någon gång hört att schizoaffektivt syndrom rent psykologiskt skulle
bero på ett slgs samveteskonflikt där gott och ont, rätt och fel skulle
vara i centrum.Själv har jag upplevt att jag kategoriskt har delat in
människor i onda och goda och upplevt en väldig skräck i detta.


Först tänkte jag att du har fel..men..ju mer jag funderade...
så visst torde det kunna vara så...
Mer
19 år 3 veckor sedan #11824 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet schizoaffektiv

leva skrev:
Jag fick orfiril istället för litium, jag fick för många biverkningar av litium. Jag har haft tre psykoser innan jag började med litium. min första fick jag 1990. Under psykosen har jag haft Haldol + en massa andra mediciner.
Var ska jag registrera mej?


Jo, jag kommer vägra litium!
då är jag hellre luffare!

sen är mina manier inte det stora problemet egentligen, med rätt miljö är jag en vis man, nu är det ju inte så när man deppar eller maniar för mkt...... men det e en miljöfråga.

det verkar ju idotiskt at jag ska medicineras upp o ner o fram o tebax för att tex kunna skruva muttrar på samhall.
det ska ge mig glädje?
vem skulle lita på mig ändå när det är som det är?

nej, en stuga i skogen!

fast jag känner nu hur det svajar fett som fan, jag e deppad, sen är jag nästan psykopatisk. Flytar jag in till sthlms city så...ja..
nej..det e nog inte bra.
det blir sexmissbruk, manipulation osv, det an amn inte ta borttror jhjag gör du det så...är jag helt värdelös...
bäst är jag egentligen smådeppad med stöd o kärlek o tillit.
men tillit år 2005?

man måste regga sig för at få läsa om medicinen, det är bara till för "personal" står det.

hrmpf.
nåt land borde de väl kunna sätta servern i som inte omfattas av såna lagar?