schizoaffektiv

Mer
19 år 3 veckor sedan #11790 av leva
Svar från leva i ämnet schizoaffektiv
Ja jag har ju orfiril för att inte bli för "hög" eller "låg" men blev ändå lite "låg" så därför fick jag lite Citalopram också. Nu kanske jag har fått de rätta nivåerna. Har kört så här i ett halvår nu och det fungerar bra nu tycker jag.
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11798 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet schizoaffektiv
jag har nog aldrig grubblat eller tänkt så mycket på vad som är jag och inte jag när det gäller min sjukdom. Jag vet bara att jag varit hemskt rädd och det är ju MIN känsla..... Jag vet att jag tänkt och tänkt och det är ju jag som tänker dom.... detta känns förvirrat...
jag har nog sett på min psykos som en flykt. Jag har nog aldrig sett på mig själv som en schizofren.... Jag har bara mina upplevelser.... Och när jag haft dem så var de verkliga.....
En terapeut sa till mig att man kunde säga att jag gjort en resa. Det känns bra för mig att tänka så...
Min värld är inte knäpp längre och nu kan jag se att andra upplevt samma saker. Men när jag var mitt i det så var skulden och rädslan verkliga. Det var dock en tröst att få veta att andra med psykos också kunde känna samma saker. Men det tog inte bort min känsla av att vara skyldig och rädd... Och nu efteråt kan jag se att det var sjukdomen som gjorde det....
  • Spinoza
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11804 av Spinoza
Svar från Spinoza i ämnet schizoaffektiv
Har någon gång hört att schizoaffektivt syndrom rent psykologiskt skulle
bero på ett slgs samveteskonflikt där gott och ont, rätt och fel skulle
vara i centrum.Själv har jag upplevt att jag kategoriskt har delat in
människor i onda och goda och upplevt en väldig skräck i detta.
Mer
19 år 3 veckor sedan #11806 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet schizoaffektiv
Jag vill ge dig Jennynen och Spinoza med flera några länkar, om något jag vaskat fram som jag skrivit.
Först Älskade fiender och bältesspännarna;

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=954 [/url]<!-- l -->

Denna handlar om gott och ont;

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=835 [/url]<!-- l -->

Min filosofi;

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=889 [/url]<!-- l -->

Jag har skrivit mer, en del finns på Forum här på viska, varsågoda!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 veckor sedan #11813 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet schizoaffektiv

leva skrev: Ja jag har ju orfiril för att inte bli för "hög" eller "låg" men blev ändå lite "låg" så därför fick jag lite Citalopram också. Nu kanske jag har fått de rätta nivåerna. Har kört så här i ett halvår nu och det fungerar bra nu tycker jag.



Sökte info om orfiril, men det var lite tunt "du ska registrera dig"....

Kul att det fungerar bra, men du verkr ju kanske inte ha så mkt psykos utan mest manodeprisivitet?
Mer
19 år 3 veckor sedan #11818 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet schizoaffektiv
Jennynen! Jag sjukskrev mig under min rep-månad för psykos redan 76, för jag insåg att vi lika gärna kunde varit kompisar, han som försökte döda mig och jag honom.

Sökte därefter vapenfri tjänst, blev frikallad 79.

Med tanke på det att jag har en gammal vínyl med Donovan, repad och många gånger spelad, men det var länge sedan nu.
Låten jag tänker på är "Universal soldier" den beskriver bäst mina tankar. En annan skiva som också låter bra är, Sounds of silence med Paul Simon och Art Garfunkel.
"The words of a profet written on a subway wall" säger ju egentligen allt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum