röster från parallellvärldar

Mer
10 år 9 månader sedan #602681 av Geta
Vi har ett mönster där vi tänker fel.
Mer
10 år 9 månader sedan #602682 av Nissegossen
Ja, men inte hos den drabbade i det akuta skedet. Det går inte så lätt att komma ur den inre verkligheten, den är för påtagligt närvarande och all ens existens är då beroende av det inre skeendet och det är det som utmärker Schizofreni.

Det finns en barriär som är svår att bryta och det kvarstår även efter en genomgången akut psykos och det kan du aldrig ta ifrån mig, för det är en sådan stark övertygelse att det finns andra än det vi kan uppfatta och relatera till för dem som är utanför detta skeende. Det är en helt unik upplevelse som ingen kan förstå som inte varit mitt inne i en psykos och upplevelsen som sådan lämnar en aldrig.

Jag råkar tro på en annan verklighet och den är min religion, samt har med kristendomen att göra!

Jag tror på helig Ande här.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #602687 av Nissegossen

Admin1 skrev:

Nissegossen skrev: Suck, ja, men då är problemet yttervärlden, inte den inre världen...

Schizofreni i ett nötskal.


Nej, problemet vid schizofreni är att uppmärksamheten är riktad inåt för om man har uppmärksamheten utåt minskar problemet med röster. Problemet finns inuti oss själva och inte i omgivningen.

För de inre rösterna är det vi drabbade som är problemet, inte den yttre verkligheten.

Så, i den betydelsen har du rätt Admin. Vi är ett problem, både för den yttre verkligheten och de inre samtalspartners som vi har.

Suck! Jag är ett problem hur jag än beter mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #602952 av Admin1
De flesta psykiska sjukdomar består väl av tankefel och inte bara schizofreni utan också t.ex depression och ångestsjukdomar. Det är väl därför som KBT ger effekt, eftersom den lär en att inse att tankefelen just är tankefel.
Mer
10 år 9 månader sedan #602953 av Geta
Tankefelen sitter som berget.
Mer
10 år 8 månader sedan #604185 av kajmal
www.telepati.se/
för att förtydliga telepati är inte röster i huvudet. utan är en röst i det yttre rummet, som kommer in till en person, med tankevågor, jag kan avgöra om rösten kommer innefrån huset, vilket rum. röster utifrån, märks av att man märker av att rösten kommer från några hundra meter bort, det är ochså lätt att precisera väderstreck varifrån rösten kommer.
telepati. parapsykologiska fenomen. tankeläsning, tankeöverföring
<!-- w --> www.telepati.se <!-- w -->
min gräns går vid att precisera en röst 3-400 meter bort, men jag vet inte det egentliga avståndet, inom denna siffra går det att avgöra avståndet……………