röster från parallellvärldar

Mer
10 år 9 månader sedan #601900 av kajmal
så min fråga är hör alla röster?...............och kan du utveckla det där med tankefel , är det din ide eller
Mer
10 år 9 månader sedan #602117 av Admin1
Jag tycker att alla psykiska sjukdomar verkar bestå av tankefel. Vid ångest tänker på saker som man är rädd för och som man inte borde vara. Vid depression tänker man felaktiga negativa saker om sig själv, så man blir ännu mer deprimerad. Vid schizofreni kan man också ha ångest och depression, men också tankar som är felaktiga (vanföreställningar) och man kan också höra sina egna tankar som röster eller så kan man först ha en tanke, men sedan ekar den som en röst så man hör tanken. Så jag är övertygad att rösterna man hör är ens egna tankar.

Att du börjat höra röster kan bero på att antipsykotikan kanske förlorat en del av sin effekt. Men stress och ångest kan också starta röster, så om man minskar på stress och ångest, så kan rösterna minska. Jag har för mig att ungefär 60 % av de med schizofreni hör röster, så alla hör inte röster.
  • parpababa
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #602279 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet röster från parallellvärldar
jag hör eller snarare uppfattar ord i luften. det är inte som ljud eller tal men jag uppfattar hela meningar som inte kommer från mig. kan det vara röster? (vart så varje dag i sju år). eller kan det vara telepati? ibland men inte så ofta är det inne i huvudet eller i någon kroppsdel eller i sömnen. jag trode det kunde vara andra levande väsen, universum har ju ett minne som inrymmer allt vi någonsin tänkt och gjort. det är som att det talar i etern.
Mer
10 år 9 månader sedan #602398 av Admin1
parbapapa,

Låter som du har tankar, som du inte känner igen som dina egna. En förklaring till varför man hör röster är att man inte uppfattar sina egna tankar som egna utan att de tillhör någon annan och just därför hörs de som röster.
Mer
10 år 9 månader sedan #602429 av Nissegossen
Jag har en inre dialog med de som är inom mig. Jag vägrar kalla det min egen tanke.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #602649 av Admin1
Jag tror att problemet med röster kan minska om:

- man tror att rösterna är ens egna tankar och att de inte är någonting att bry sig om.

- man försöker rikta sin uppmärksamhet utåt. Det verkar som om man får problem med röster om ens uppmärksamhet är riktad inåt.