Vad handlar din psykos om?

Mer
8 år 9 månader sedan #753401 av Kiwi
Svar från Kiwi i ämnet Vad handlar din psykos om?
Tequilarose:

Laste i en trad, som jag har for mig var din till och med, att du gatt en hel del kurser, sa det kan du vara stolt over. :)
Mer
8 år 9 månader sedan #753449 av tequilarose
Jovars! Tack snällt sagt.
Mer
8 år 9 månader sedan #753456 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad handlar din psykos om?
De sa jag hade vanföreställningar "men ingen akut psykos" betyder det attjag inte var psykotisk? Att vanföreställningar kom av fått sova för lite? Eller gav sömnbrist en psykos som inte var akut?
Mer
8 år 9 månader sedan #753462 av tequilarose
Det är ju just det man frågar sig ungefär. Är det samhället som är sjuka och inser vi inte är högkänsliga. Curt Cobain sa ju "paranoia its a finer scale of reality."
Mer
8 år 9 månader sedan #753551 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad handlar din psykos om?
För normalpersoner kan sömnbrist öka paranoia, så för lte sömn kan utan tvekan skapa psykos. Men det krävs kraftig sömnbrist då. En intressant sak är att sömnbrist stör minnet också. Vid psykossjukdom så kan annalkande psykos visa sig som störd sömn och schizofreni skapar sömnproblem. Svårt att säga i det individuella fallet vad orsaken är om man inte ständigt noterar hur länge man sover och hur sömnkvalitén varit.
Mer
8 år 9 månader sedan #753621 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Vad handlar din psykos om?
Jag har just nu otrolig sömnbrist. Det är skrämmande att jag inte sovit ordentligt på två år. Mycket av mina symtom kretsar kring bristen på vila och återhämtning. Jag känner mig som en fånge som torteras. Jag har perioder när jag blir orolig över att maten är förgiftad och jag misstolkar sms. Detta brukar komma om jag sovit mindre än fyra timmar. Ibland tror jag att fåglar och växter försöker säga mig något. Jag måste verkligen få sova. Har inte hittat nån kombo som funkar för mig. Det blir trasigt med ständiga uppvaknanden och ångest. Inte konstigt att verkligheten blir suddig i kanterna...