bra

  • snövit
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 7 månader sedan #3804 av snövit
Svar från snövit i ämnet shizofreni
.? Hej1 jag är själv tvåbarnsmamma och jag drabbade av shizofreni när jag var 30 och nu idag är jag 33 år och jag mår bra som helst och har bara haft en gång psyskos.Nu fungerar jag helt noramlt och har skött mig med medicin.Nu använder jag Abilify och den är kanonbra för mig.Använder bara 10 mg tabletter varje dag och känner mig mycket piggare jämfört med cisordinolsprutan som jag hde tidigare.Jag tog injektion en gång imånaden då.Jag drabbade av lätt shziofreni.M.v.h Snöviy
  • fd.annhörig
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11303 av fd.annhörig
Svar från fd.annhörig i ämnet barn och shizofreni
Nej man kan inte ha ansvaret för ett barn om man är shizofren. Visst fins de dom som har lindrg shizofreni och kan ta hand om sina barn men generellt säger jag nej det måste finnas en annan vuxen som har ansvar för barnet och barnet måste få ett bra stöd för att kunna hantera förälderns sjukdom. Men det innebär inte att barnet inte kan bo hos föräldern eller träffa denne men ett barn ska aldrig vara utelämnat hos en psykiskt sjuk vuxen. man måste alltid se till barnets behov och inte som många vill till den vuxnes.
  • Pallekula.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11304 av Pallekula.
Svar från Pallekula. i ämnet barn och shizofreni
fd.annhörig,

ursäkta att jag lägger mig i, men jag tycker det låter som rasism. Samtidigt som du skriver "vissa" med lindrig shizofreni kan ta hand om barn. vem är du att döma ut en psykologisk sjukdom som ansvarslösa/okapabla eller nått annat människor? Jag tycker det är helt upp till var o en, om homosexuella ska få adoptera barn, vilket jag ser som mer onaturligt. tur att inte lagen är böjd på det sättet du skriver 8O
Mer
19 år 1 månad sedan #11311 av milla
Svar från milla i ämnet bra
Pallekula skrev:

om homosexuella ska få adoptera barn


Det var det värsta jag läst på länge.
Homosexualitet bör absolut inte jämföras med schizofreni.

Schizofreni är en sjukdom.
Det är inte homosexualitet.
Läs på först.

Därmed basta! *sur*
Mer
19 år 1 månad sedan #11324 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet bra

milla skrev: Pallekula skrev:

om homosexuella ska få adoptera barn


Det var det värsta jag läst på länge.
Homosexualitet bör absolut inte jämföras med schizofreni.

Schizofreni är en sjukdom.
Det är inte homosexualitet.
Läs på först.

Därmed basta! *sur*


Mja, före 1974 var det väl en "störning" iaf?
Jag tror det är ungefär lika mkt "sjukdom" faktsikt.
Homosar kan motivera sig politiskt lite bättre än shitzon som mest får lita på samhällets fruktan.
Mer
19 år 1 månad sedan #11325 av milla
Svar från milla i ämnet bra
Undrande,

jo, fast nu är det år 2005.
Tiden har faktiskt gått framåt, såvål vetenskapen.
Det har konstaterats att det är ingen sjukdom.
Gamla skolböcker har bytts ut mot en betydligt mer modern förklaring på homosexualitet.
Framförallt så har vi som är födda på 80-talet en naturligare syn på homosexualitet och accepterar när någon är det.
Nu är inte alla 80-talister sådana.
Men de som är födda innan den tiden är oftast kvar i den gamla tron att det är en sjukdom.