bra

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11326 av
Svar från i ämnet bra

milla skrev: Pallekula skrev:

om homosexuella ska få adoptera barn


Det var det värsta jag läst på länge.
Homosexualitet bör absolut inte jämföras med schizofreni.

Schizofreni är en sjukdom.
Det är inte homosexualitet.
Läs på först.

Därmed basta! *sur*

tycker du att det är en sjukdom om den bara finns i huvudet? isåfall, vad är homosexualitet för dig. Är det något kroppsligt?
Jag vill inte jämföra dem två som psykiska sjukdomar, jag kan lika gärna ta utlänningar i exemplet eftersom det handlade om rasism. (nedlåtande av annat folkslag) det kunde lika gärna vart stornäsande kvinnor i medelåldern.
Mer
19 år 1 månad sedan #11329 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet bra

milla skrev: jo, fast nu är det år 2005.
Tiden har faktiskt gått framåt, såvål vetenskapen.
Det har konstaterats att det är ingen sjukdom.
Gamla skolböcker har bytts ut mot en betydligt mer modern förklaring på homosexualitet.
Framförallt så har vi som är födda på 80-talet en naturligare syn på homosexualitet och accepterar när någon är det.
Nu är inte alla 80-talister sådana.
Men de som är födda innan den tiden är oftast kvar i den gamla tron att det är en sjukdom.


Nja, kan du då visa mig var det konstaterats att det inte är en '"sjukdom"?
Jag är medveten om att den del påstår så, men bevis är inte kulturellt påverkat tyckande.
Tvärtom börjar väl de neurologiska förklaringarna vinna mark igen.
Om det inte är en "sjukdom" är det väl en åsikt, och såna kan man väl byta ganska enkelt med terapi och morötter/piskor, eller?

Och vad säger att shitzofrini inte är normalt`? Om man tänker på hur verkligheten är så...
Mer
19 år 1 månad sedan #11341 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet bra
Milla, jag tycker du är lite fördomsfull själv när du säger att de flesta födda före 80-talet är fördomsfulla. Jag är född på 70-talet och jag håller helt med dig i dina åsikter när det gäller homosexualitet.