Vill resa i tiden

Mer
4 år 5 månader sedan #1206703 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vill resa i tiden
Nu går det ju de facto inte att resa i tiden. Men tanken på det kan vara både positiv och negativ. Jag skulle vilja resa tillbaka för att en än gång uppleva mina bästa år. När jag var på en kompis 50-årskalas och vi spelade gamla 70-talslåtar fick jag en riktig flashback där jag kände mig förflyttad till 1975 och satt vid dansgolvet på GH. Det varade bara några sekunder men var oerhört fascinerande. Har senare försökt locka fram det men det funkar naturligtvis inte.

Ändra historiens gång skulle vara vanskligt. Det kan alltid bli värre än det är.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1206718 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vill resa i tiden

Geta skrev: När jag var barn fanns varken fritidsgård eller förskola. Söndagsskola fanns, där vi fick sjunga Jesus älskar alla barnen.


När jag var mycket ung, tog min far mig med sig till kyrkan på söndagarna samt att jag inte gick i söndagsskolan. I kyrkan kunde jag inte sitta stilla i bänken, och vadå rent trä, och lååång predikan och kyrkovistelse var inte min grej, i den åldern tortyr.

Jag var något/några år senare då jag fattade att man gick till "skolan" på söndagar mycket glad för att jag slapp. Har insett att jag är mycket envis och har en stor stark vilja, för det mesta gick min vilja igenom. Fyllda 6 år, tänkte jag,det var länge sedan jag grät.

I den åldern börjar vuxna höra på vad man har att säg och kan formulera vad vad jag hade för åsikt och inte bara gråta, utan man talade om var det"skavde" vart man ju till att förklara, varför man nu inte ville eller vad det nu var. På lekplan därav ordet parklek med en liten trä, vad säga redskapsbod, styltor, ribba och stolpar för höjdhopp, brännbollsträ, krocket ja, ni förstår.

När jag var 5 år gammal var det än äldre pojke, inte över 15 men han hade en luftpistol han satte upp målet en 5krona, jag såg ju vart de andra siktade på målet och hamnade kl 11 med kulorna en halvmeter upp. Allihop siktade ju på 5an och priset var 5an. Jag vis av de andra förstod jag, jag siktade kl 5 och en halv meter ned varpå jag hade ett skott, mitt i prick jag träffade 5an men han sade du får den inte du siktade ju inte på 5an. Jag var för liten för att förklara det som står ovan och min tro är att jag inte fått 5an ändå.

jag skulle ut och cykla för min mor behövde något från affären, såg de andra de spelade kula jag såg inte målet det låg bakom en liten kulle det var på grannens garage en bra bit från där jag stod men hade en kula på fickan jag sade akta er jag försöker härifrån och de reagerade stort, jag träffade men en sade det var vinden. jag hade ju inte tid att sitta där så jag sade till en, du kan sitta där.

Handlade och gav morsan det och de pengar som blev över. Han som jag sade till, kulorna är slut du får inga. Det var bara att acceptera

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206965 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vill resa i tiden
Även jag skulle vilja åka bakåt i tiden och säga till mig själv att ta tag i mina sömnsvårigheter! Att sova 4h per natt i flera år är inte alls bra. :(
Mer
4 år 5 månader sedan #1207010 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vill resa i tiden
Quetiapin 50 mg brukar funka bra för sömnen.
Mer
4 år 5 månader sedan #1207142 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vill resa i tiden
Jag vet inte om quetiapin var så populärt att skriva ut till tonåringar i början av 00-talet. :?
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1207161 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vill resa i tiden
Nä, dåligt med viska.se på den tiden. Har du svårigheter med sömnen ta 50mg till natten, alltid startdosen, men är man inte van vid att ta dem är ett gott råd var omklädd för att sova ty för mig gick det snabbt hade ingen aning stöp i säng vaknade gick på toa innan huvudet kom på kudden sov jag inkl toa 10 timmar i ett sträck som sagt var beredd på att lägga dig. Jag har skrivit utförligare men har inte alls någon koll var det ligger på viska.se eller inte

Numera har jag höjt dosen till 100 mg samt att jag tar 4 st 5mg Theralen den smakar inget flytande vill jag inte ha, Utbytesmedicinen
www.fass.se/LIF/product?nplId=20170308000034&userType=0 en tablett
samt en tablett Lergigan på det sover jag
En tablett räcker

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.