Sociala koder hur fungerar vissa ämnen man stöter på?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1290379 av Pimed
Vilka regler gäller socialt sätt för oss med olika former psykoser och olika former av psykossjukdomar? Tex jobb! Hur sköter man ett jobb snyggt utan att göra sig fett bort? Jag märker på andra att jag gör bort mej men jag förstår inte vad det är dom tycker är så himla konstigt. Jag får ofta höra att jag är konstig.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290418 av memphis
Mitt största problem socialt är att jag är så ointresserad av sociala relationer. Jag har liksom ingen motivation till att vara social de senaste 15 åren.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290423 av Lejonhjärta
Undvik samtalsämnen som kan göra anstöt, till exempel sex religion och politik...
Mer
3 år 6 månader sedan #1290465 av krokus
En del tycker säkert att jag är konstig. Skulle gissa på att det beror på att jag känner press på mig att skämta mycket, eller press på att prata överhuvudtaget. Social fobi är skit.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290510 av Nissegossen
Religion och politik, drar man upp det blir det alltid bråk, diskutera aldrig om det, även om någon drar upp det. Urbota dumt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1290542 av Admin1
Det finns socialfärdighetsträning, där man får lära sig hur man skall uppträda mot folk. Jag tror det ingår i kursen Ett självständigt liv, som psykiatrin ger.