Sociala koder hur fungerar vissa ämnen man stöter på?

Mer
3 år 6 månader sedan #1290563 av Geta
Det är något annat som omgivningen märker. Det handlar inte om religion, politik eller sex.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290564 av zoegas
Excentrisk framtoning. Ett vänligt sätt att kalla det för.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1290585 av Pimed
Men shit jag är excentrisk såna människor jag tyckte var konstiga, märkliga och udda innan jag blev sjuk.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291707 av Duppedu
Jag får höra att jag är konstig hela tiden, jag tror inte de menar konstig men normavvikande. Till exempel blir jag hjärntrött av att lyssna på sådant jag inte är intresserad av, så jag brukar tala om det. Finns inget värre än när nån tar ens öron och babblar julpynt och schemaläggning i 2h och man sitter där och nickar artigt som en passiv mottagare. Hade de varit socialt kompetenta hade de tagit hinten både en och två gånger under tiden så det är självförvållat. Hade sådana problem med en gubbe som ofta kom hit och lämnade katten sin i omgångar (vi var kattvakt) och han kom alltid in och pratade i 2h. När han ringer är det ett samtal på minst 45minuter där han berättar ALLT som hänt, alltså till och med vilka bilar han körde om på motorvägen och vart han svängde och vägunderlaget och mailkorrespondens och gudvetallt. Det tog mig tre år innan jag klarade av att säga ifrån. Räcker oftast med ett "förlåt men jag orkar inte". Det är skillnad på monolog och ett samtal.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291714 av Nissegossen
Då har du uppenbara problem med mig, jag kan hålla en monolog i minst 3 timmar folk sitter här och räcker upp handen, min tur, lätt att lyssna på och vända så jag fortsätter min monolog

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1291716 av krokus
Duppedu,
Förlåt, men jag skrattade lite åt din text. Egentligen borde även jag säga ifrån när vissa babblar på om totalt ointressanta ämnen. Även jag blir slut i huvudet av att lyssna i flera timmar.