Sociala koder hur fungerar vissa ämnen man stöter på?

Mer
3 år 6 månader sedan #1291726 av Geta
Måste man inte stå ut med att lyssna på rapporteringar i sjukvården?
Mer
3 år 6 månader sedan #1291731 av Nissegossen
Man låter det gå in i örat, ut genom det andra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1291732 av Geta
Inom sjukvården måste man vara helskärpt.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1291752 av Pimed

Duppedu skrev: Jag får höra att jag är konstig hela tiden, jag tror inte de menar konstig men normavvikande. Till exempel blir jag hjärntrött av att lyssna på sådant jag inte är intresserad av, så jag brukar tala om det. Finns inget värre än när nån tar ens öron och babblar julpynt och schemaläggning i 2h och man sitter där och nickar artigt som en passiv mottagare. Hade de varit socialt kompetenta hade de tagit hinten både en och två gånger under tiden så det är självförvållat. Hade sådana problem med en gubbe som ofta kom hit och lämnade katten sin i omgångar (vi var kattvakt) och han kom alltid in och pratade i 2h. När han ringer är det ett samtal på minst 45minuter där han berättar ALLT som hänt, alltså till och med vilka bilar han körde om på motorvägen och vart han svängde och vägunderlaget och mailkorrespondens och gudvetallt. Det tog mig tre år innan jag klarade av att säga ifrån. Räcker oftast med ett "förlåt men jag orkar inte". Det är skillnad på monolog och ett samtal.


Men du skrev en monolog nu, men det gör ingenting för mej. Bra att du sätter gränser för energitjuvar. Man mår bättre då. Keep up the good work.