Orkar inte mer....

Mer
16 år 10 månader sedan #80122 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Orkar inte mer....
Det är bra att du trots allt överväger det, när jag var omedicinerad och blev Lpt:ad och fick med mild tvång i mig Zyprexa, efter ett par dagars inläggning kände jag hur psykosen lättade och det var en härlig känsla som att ligga i moln som någon nämnt tidigare. Men det tog lite längre tid för psykosen dök upp som öar eller det friska dök upp som öar precis som det står i böckerna att det ska göras.
Nå nu måste jag gå och lägga mig för mina sömnisar har börjat verka. Så god natt på er alla.
Mer
16 år 10 månader sedan #80141 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Orkar inte mer....
Se varje dag som en ny chans att skapa något som du trivs med... varje ny dag är ett oskrivet blad... du kan själv vara med och forma dagen... du är inget misstag, utan en människa som är lika viktig och värdefull som alla andra... alla behövs vi här på jorden... gör något fint utav din dag idag... ring en vän eller unna dig själv något gott... se en bra film eller tag en promenad i den vackra naturen... ingen vill dig något ont... du kan vara lugn och trygg i att du är omtyckt... du är uppskattad av oss här på Viska...
Mer
16 år 10 månader sedan #80197 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Orkar inte mer....
Jag tycker det verkar som du har besvär med vanföreställningar. Många här har haft samma problem. Det bästa vore om du kontaktade vården och fick hjälp av dem. Ofta kan de höja medicindosen tillfälligt för att få bättre effekt.

Det man kan göra själv är att vara kritisk och ifrågasättande till vanföreställningarna. Man kan skriva ner på ett papper bevisen och motbevisen för att vanföreställningen är sann och sedan granska bevisen och slutligen formulera en tanke som överenstämmer med de bevis som finns. Den omformulerade tanken brukar ofta bli att vanföreställningen inte är sanning.