Kär i psykologen?

Mer
12 år 10 månader sedan #413981 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Kär i psykologen?
Jag har aldrig blivit kär i någon inom psykiatrin, har nog mått för dåligt för att ta in sådana känslor.
Mer
12 år 10 månader sedan #413983 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kär i psykologen?
Konstigt, men jag har heller aldrig kommit in på den tanken att bli kär i
sjukvårdspersonalen. Det är nog för rigida roller för det.
Mer
12 år 10 månader sedan #413989 av saara
Svar från saara i ämnet Kär i psykologen?
Jag har varit kär i en psykolog som jag gick till. Det var pinsamt.
Man kommer inte på tanken att bli kär utan upplever känslan fast man kanske inte ens vill uppleva den.
Mer
12 år 10 månader sedan #413998 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Kär i psykologen?
Jag har faktiskt heller aldrig blivit kär i nån vårdpersonal. Däremot blev jag alltid kär i mina nära vänner förr om åren. Många menar ju att "vara kompis" och "vara kär" är helt olika saker, men så har det inte varit för mej. Det har alltid flutit ihop.
För drygt elva år sen blev jag ihop med min nuvarande man, som också är min absolut närmaste vän. Så nu kombinerar jag bästa vän och kärlekspartner i en person, som står mej så himla mycket närmare än alla andra personer att det liksom inte finns plats för ytterligare nån kärlek i mitt känsloliv. Men som sagt, innan dess blev jag alltid kär i alla möjliga kompisar.
Mer
12 år 10 månader sedan #414009 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kär i psykologen?
:lol: Jag dejtade två at läkare i min ungdom, men de var inte involverade i min vård då!

Sedan kan man ju ta och ha ett resonemang om vården med dem och man hade ju snappat en del när man låg inlagd och kunde ge dem svar på tal. En av dem var bipolär.

Några jag känner väl, gifte sig och hon studerade medicin på akademiska sjukhuset till blivande läkare De fick två barn tillsammans, men tyvärr gick han i sjön för en del år sedan. Hon hade samma diagnos som jag och han var Manodepressiv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum