Ska träffa min öl

Mer
11 år 6 dagar sedan #575039 av koi
Svar från koi i ämnet ska träffa min öl
Hur gör man en utredning om man redan står på medicin som tar symptomen?
Mer
11 år 6 dagar sedan #575054 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
:tänk När jag första gången uppsökte psykiatrin och blev inlagd, fick jag det första de gjorde en injektion med depå Neuroleptika i häcken och fick stå på den medicinen de sex mån utredningen tog. Så, koi, de kan nog avgöra det ändå?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 dagar sedan #575060 av koi
Svar från koi i ämnet ska träffa min öl
Hmmm... hur kan de då veta om man har problem om de medicinerar bort det de ska undersöka? Eller hur går det egentligen till? Jag vet att jag fick göra nån hjärnröntgen och de tog massa blodprover på mig och kollade reflexer osv.
Mer
11 år 6 dagar sedan #575063 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet ska träffa min öl
"...hur kan de då veta om man har problem..."

Det undrar jag med. För när jag blev tvångsintagen så blev jag också tvångsmedicinerad (Trilafon) från första dagen. Innan så hade jag inga mediciner alls. Får man ens göra så?
Mer
11 år 6 dagar sedan #575067 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
Det var först efter 6 mån jag fick gå igenom EEG,EKG och jag gjorde några enkla psykologitest, bla ett synonym test, jag svarade fel på de 3 nedersta, de svåraste och psykologen blev förvånad, för som hon sade det var mycket bra. Jag råkade nämna det för min psykiatriker och han sade; Det var nog bättre innan du blev sjuk! :rolleyes: :dans

Någon Hjärnröntgen har jag aldrig gått igenom i hela mitt liv, inte vanlig röntgen, inte datortomografi och inte den nya, vad den nu heter magnetkameran som inte är röntgen, personalen där är trötta på att de får höra röntgen för att den verkar inte med röntgenstrålar. Det är bara en skanning med magnetvågor om jag förstått rätt. MRI-scanning var det.

När de gjorde EEG provet provade hon med stroboskop och det var ett test som satte mig totalt ur funktion. Hon började skratta, HA, Ha och jag började hejdlöst skratta jag med och med en gång hörde jag mig själv skratta långt bort och det kändes omedelbart bara så fel! Jag kände det i hela kroppen att det var bara så fel, så jag slutade skratta tvärt! Men ändock jag fick anstränga mig för att klippa av.
Hon tittade på testremsan och sade att det där klarade du bra, vi behöver nog inte göra ett sömn EEG på dig. Dessutom sade hon när hon mätte ut punkterna på huvudet där hon först mätte och satte ett kryss där hon skulle sätta elektroderna, att du har åtminstone ett symmetriskt huvud.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 dagar sedan #575077 av koi
Svar från koi i ämnet ska träffa min öl
Jag tror det var CT jag fick göra. Jag fick köra in huvudet i en stor trumma som surrade. Det var jättejobbigt för jag skulle ligga helt blick stilla.