Ska träffa min öl

Mer
10 år 11 månader sedan #580127 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ska träffa min öl
När du slutar sova och blir argsint, så närmar du dig säkert en psykos. Antipsykotika brukar förbättra sömnen och har också snabb effekt mot aggressivitet. Effekten mot aggressivitet är snabbare än mot psykossymptomen.
Mer
10 år 11 månader sedan #580141 av Kali
Svar från Kali i ämnet ska träffa min öl
har fått kallelse men ja har inte önskat besök!

ja klagade till socialstyrelsen att dem får minsann sluta kräva att be mig komma utan lov....
Mer
10 år 11 månader sedan #580243 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl

Admin1 skrev: När du slutar sova och blir argsint, så närmar du dig säkert en psykos. Antipsykotika brukar förbättra sömnen och har också snabb effekt mot aggressivitet. Effekten mot aggressivitet är snabbare än mot psykossymptomen.

Helrätt, försök få något att sova på efter en vaknatt med påföljande dag utan sömn och när du då drogar ned dig till natten för att sova, se till att ta en extra dagsdos av ditt antipsykotika den kvällen så är psykosungen huxflux borta på morgonen! Ta dock ej mera utav någon medicin utöver ordination, eller över Fass rekommendationer, per dag!

Med detta koncept har jag hållit mig utanför inläggning på något sjukhus sedan 1986!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #580295 av koi
Svar från koi i ämnet ska träffa min öl
Jag har sovit nästan en vecka nu varje natt från 20 till 06. De där konstiga fenomenen är borta men min koncentration är helt åt helvete, likaså minnet. Läkaren skulle höra av sig denna vecka och kolla läget.
Mer
10 år 11 månader sedan #580376 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ska träffa min öl
Efter psykoser kan man få problem med närminne och koncentrationsförmåga. Drabbades av detta själv efter min enda psykos och i början kunde jag knappt läsa tidningen för jag glömde direkt vad jag nyss läst och det var svårt att få ett sammanhang. Efter en tid blir det bättre. men träna på att läsa och skriva så blir det säkert successivt bättre. Men man får vara envis och inte ge upp.
Mer
10 år 11 månader sedan #580391 av Kali
Svar från Kali i ämnet ska träffa min öl
ja ska börja med schack