Ska träffa min öl

Mer
11 år 1 vecka sedan #574825 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ska träffa min öl
Jag fattade att du har tänkt sluta med Abilifyn, när du har konsumerat upp alla tabletter som du har hemma.

Den naturliga frågan då till din överläkare är att du frågar om din schizofrenidiagnos står fast och varför den gör det.

Andra frågan är hur vet du om att du blivit frisk och kan sluta med medicinen?

Tredje frågan är om han tycker att du kan sluta med Abilify och vad som kommer att hända om du gör det.

96 % av de med schizofreni som slutar med antipsykotikan på egenhand får en psykos. Eftersom du för din försörjning måste arbeta, så avråder jag från att sluta med Abilifyn eftersom chansen är väldigt stor att du blir sjuk och inte kan arbeta på 1-6 månader. Det finns också risk att du efter en psykos inte kan arbeta alls.
Mer
11 år 1 vecka sedan #574930 av Kali
Svar från Kali i ämnet ska träffa min öl
Minns inte riktigt hur min diagnos sattes men jag erinrar mig att det var ungefär som kluvjonte skrev. Har aldrig varit inlagd. Jag vet inte vad jag grundade mitt läkemedelsuppehåll på, men det fungerade bra i månader. Kanske att jag var frisk nog.
Men det får väl bli att jag fortsätter äta Abilify om min Öl tycker det.
Jag var inte egenföretagare när jag hade psykos och betalade ingen skatt då.
Jag ska nog fråga om jag har schizofreni och varför det. Bra fråga Admin1.

I samråd med min Öl när jag hade stopp så var dealen att jag skulle trappa ned sedan sluta och därefter påbörja/kontakta Öl vid återkommande symptom, vilket jag fick.
  • Besökare
  • Besökare
11 år 6 dagar sedan #574951 av
Svar från i ämnet ska träffa min öl
Om man får psykos a v sömnbrist så är väl sömnmedel de som får gälla tills de normaliserat för det ska de göra......
Mer
11 år 6 dagar sedan #574961 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
Kali, du resonerar klokt och visar inte upp några psykossymptom. Det gör att jag inte tror att du har Schizofreni och det att du aldrig har legat inne på avd är ytterligare ett tecken som tyder på att du inte är sjuk i Schizofreni.

Du kan mycket väl haft en tillfällig psykos och om du har det, är det synnerligen klokt att fortsätta med medicin i en låg dos och just Abilify är en bra medicin om den hjälper mot dina besvär.
Lycka till!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 dagar sedan #574999 av Kali
Svar från Kali i ämnet ska träffa min öl
Sover tio timmar utan problem.
Tack för lycka till Nissegossen.
Mer
11 år 6 dagar sedan #575026 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ska träffa min öl
Det finns de med schizofreni som aldrig varit inlagda. Tror att det är 10-20 % som detta gäller. Hur ställdes din schizofrenidiagnos? Gjordes en utredning som tog månader för så skall man göra för att få en säker diagnos - omfattar EEG, hjärnröntgen, psykologtester m.m.

Om läkaren hävdar att du har schizofreni, så säg då att du vill genomgå en riktig schizofreniutredning så att diagnosen blir så säker som möjligt. Efter utredningen så kan du fundera om du skall sluta med Abilifyn eller ej beroende på resultatet.