Förhållanden?

Mer
19 år 4 månader sedan #6784 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Förhållanden?
för min del ser väl det sociala livet inte så bra ut. jag har inga vänner överhududtaget i det verkliga livet. däremot har jag kontakter på internet. jag har ingen flickvän och vill inte äns ha flickvän trots att jag är heterosexuell. om dagarna träffar jag min mamma och en äldre släkting och dem kan jag tala med. jag går inte ut nånstans heller, skulle aldrig falla mig in att gå på till en bar eller ut och festa.
  • lily
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6806 av lily
Svar från lily i ämnet Förhållanden?
vad synd vargen..orkar du inte gå ut eller vet du inte hur?
det är ganska ironiskt att de som kanske behöver folk som bryr sig
inte har kraft eller någonstans att börja skaffa kontakter.
Egentligen skulle man ha en liten "klubb" för de med sjukdomar eller problem.Där man kunde kontakta varann eller ha klubb möten. Där ma gjorde saker tillsammans. Har man svårt att umgås med folk eller komma ut kunde man dela upp i mindre grupper eller ha med någon som man litar på eller känner sig trygg med.(tex sin mamma hehe)
fast då är det ju det dära med, pengar och att folk ska engagera sig.
Synd att vi ska vara så många men ändå så ensamma..
  • lily
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6807 av lily
Svar från lily i ämnet Förhållanden?
bara att gå ut på bio eller bakakakor kunde va skoj..
..eller screw the budget kör lite hembränt och så super vi skallarna av oss? nån som vill vara med? (så länge inte polisen tror vi sinnesjuka håller på att organisera oss, det vore ju illa..)
  • Bobby i Helsingborg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6808 av Bobby i Helsingborg
Svar från Bobby i Helsingborg i ämnet American Psycho
Någon sa att jag verkar vara som killen i American Psycho.

Jag sa hur jag lever och så, och när jag berättade att jag är mycket ensam och så, så tyckte hon, tjejen jag snackade med, att det fanns likheter mellan mig och snubben i A.P.

Han har rätt så mycket problem, den killen...


Osså är han mycket perversare än vad jag är...



Bara för det ska jag hyra filmen, men jag tror inte jag kommer att må bättre. :(



Har någon här sett American Psycho?



Mvh Bobby
Mer
19 år 4 månader sedan #6810 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Förhållanden?
Nej, jag har inte sett just den filmen... men en hel del andra... underhållningsindustin är tyvärr en del av orsaken till att vi blir stigmatiserade och diskriminerade som psykiskt sjuka... Ofta porträtteras psykiskt sjuka som farliga, förvridna mördare med starka pervesioner i dessa filmer... "När lammen tystnar" är ett sådant exempel...

Finns ju även filmer som ger en någolunda bra bild av oss... "A beautiful mind" tex... eller "Timmarna" eller för den delen "Elling"...

Ta inte till dig av underhållningsvåldet... det är bara där för att skaparna av det ska bli rika... se sånt som hjälper dig förstå dig själv istället... som är lite mer nyanserat...
Mer
19 år 4 månader sedan #6819 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förhållanden?
Jag såg filmen innan jag blev sjuk och jag tyckte den var spännande, men den gav ingen direkt positiv eller representativ bild av schizofreni. Jag tror de flesta människor blir rejält skrämda för schizofrena av att se filmen.

Jag tror att det har kommit ett uppföljare till den Psycho II. Jag tror den handlade om att han blev frisläppt från fängelset och började mörda igen. Jag skulle nog helst titta på andra filmer idag. Det finns ju mycket bra filmer de visar på TV.