Nyårsångest.....

Mer
19 år 4 månader sedan #7560 av Moonlight
Jag vill inte tycka synd om mig, men när man sitter och tänker efter att jag pga av sjukdom har förlorat vänner och inte fått några vänner och är 21 år, då känns det verkligen deprimerande.

Jag vill också träffa en kille, jag vill också gå ut, jag är snäll och gör mycket för mina vänner, de jag haft varför bryr sig ingen om? jag har en vän, en vän som skulle på fest och hon bjöd inte mig, fast hon vet att jag är ganska själv har varit sjuk och har endast henne.

Man känner sig så j-a utanför. Ni kanske tror jag jag vill tycka synd om mig men det vill jag inte, jag mår dåligt, jag har försökt få vänner och visat att jag bryr mig men jag lyckas inte........det känns som att livet bara rinner iväg och jag missar allt.
Mer
19 år 4 månader sedan #7561 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nyårsångest.....
Moonlight! Du är 21 år, det är inte så mycket ännu. Att vara ensam, det är en del av sjukdomens stigma. Jag och min sambo är också ensamma och har ett fåtal som vi kan omgås med. Till och med våra familjer tar numera mer eller mindre avstånd ifrån oss men det är ömsesidigt. Mitt förslag är att du kan gå till ett allaktivitets hus där det finns andra i vår situation. Du kan också med fördel gå till en RMSH klubb, där andra i samma situation också går till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7562 av Axons
Svar från Axons i ämnet Nyårsångest.....
De senaste femton åren har jag firat nyårsafton ensam framför TV:n. Jag tycker det är helt ok faktiskt. Jag brukar laga i ordning lite extra god mat då. Sen framåt tolvslaget så skålar jag in det nya året med lite skumpa.
Mer
19 år 4 månader sedan #7563 av anna
Svar från anna i ämnet Nyårsångest.....
kan man inte ha en nyårschatt här på viska?
Mer
19 år 4 månader sedan #7564 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Nyårsångest.....
Ska du inte fira nyår med dina föräldrar?... kanske känns trist om andra är på fest... men bättre med familjen än ensam...

En del kommunala träffpunkter och RSMH föreningar kan ha öppet under nyårshelgen... där kan du träffa nya vänner...

Studentfester brukar också finnas... där finns folk i rätt ålder för dig...

Det går ju även att gå på bio... även om det inte är så kul så kan man koppla av från ensamheten ett par timmar... eller hyra hem en film och ta hem lite god mat...
  • no_trust
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7565 av no_trust
Svar från no_trust i ämnet Nyårsångest.....
allt med nyår e överskattat ...bäst vore det om alla sket i det å skänkte alla pengar ,som egentligen sulle sprängts i luften, till folk som behöver dom. FÄCK NEW YEARS =D mycke å fira med allt skit som händer...nyår e bara för folk att dricka å lova sej själva en massa skit som dom sen ändå inte håller.