Nyårsångest.....

Mer
19 år 4 månader sedan #7566 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Nyårsångest.....
Moonlight, jag är i nästan exakt samma situation som du. Har suttit ensam de sista nyårsaftnarna. Mina vänner bor 25 mil bort. Det här året löste jag ensamheten genom att kontakta min syster. Min syster och hennes vän hade inget emot att jag hängde på. Du har inget syskon, kusin eller någon annan släkting som du kan kontakta? Blod är tjockare än vatten säger dem ju. Hoppas att det löser sig för dig. Du är fortfarande väldigt ung och mycket kan hända.
  • Solblomma
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7567 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Nyårsångest.....
Jag tänker fira nyår med min farfar. Det blir väldigt lugnt. Jag tänker att jag kanske inte har kvar så mycket tid med honom så jag tänker ta tillvara den... jag har heller inga vänner att gå på fest med. Trist. hittills har jag inte kunnat helt enkelt. men nu kan jag och det känns sorgligt att inte ha nån att gå med när man kan. Mina friska vänner får alltid jag ringa till. De tycker det är kul säger det, men jag tycker de kunde ringa mig någon gång. De verkar ha så fullt upp med sina liv. studier på högskolan och familj.
Mer
19 år 4 månader sedan #7573 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Nyårsångest.....
Moonlight : Jag känner verkligen med dig. Jag själv är nitton år. Jag hatar sådant som nyår midsommar osv, för att många är då med sina vänner.
Det känns som om man missar hela ungdomen, missar dom saker man ska göra när man är ung...dvs resa, festa järnet, flirta och sånt. Man vet att ens vänner gör allt det där för dom kan det, man känner sig så ensam och bortglömd. Och det gör så jävla ont.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7577 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Nyårsångest.....
Det blir nog jag o min katt, ska inte glömma stänga av mobilen så ja slipper höra hur roligt andra har. +att min mor antagligen kommer ringa, och det är en människa jag verklgen hatar. Önskar jag kunde vart hos min morfar o mormor, för de har gått bort iår, skulle gärna spenderat nyår med dem som jag gjorde när jag var yngre, nu är det försent att säga hur mycke de betyder för mig.
Mer
19 år 4 månader sedan #7583 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nyårsångest.....

anna skrev: kan man inte ha en nyårschatt här på viska?


Det borde vara enkelt att ordna. Vi kan säga kl 21 för kl 24 blir kanske för sent för en del. Till våren kommer chatten att uppgraderas. Det kommer då om man har mikrofon kopplat till datorn att gå att prata med varandra. Troligtvis kommer det också att gå att kommunicera med webbkamera för de som har det också.
Mer
19 år 4 månader sedan #7587 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Nyårsångest.....
Med tanke på katastrofen i Asien kan jag tänka mig att det vore bra att tillbringa nyårsafton i en kyrka... i bönegemenskap med andra människor...