Antipsykotika och sexlust

Mer
6 år 6 månader sedan #982997 av SchizoThyrella
Maniska episoder har personligen gett mig markant sämre omdöme och det har i några fall lett till destruktiva relationer. Vilket gärna leder mig ner i skuld och skam träsket efteråt.
Ngt så enkelt som en vänskaplig Kram från en vän kan vara psykiskt utmattande när man är låg istället. Just för att man inte orkar med beröring. Kan kännas olustigt och stelt
Mer
6 år 6 månader sedan #983055 av Richard
Svar från Richard i ämnet Antipsykotika och sexlust

SchizoThyrella skrev: Ja, det kan ha lugnande effekt med en naturlig lukt av testosteron och feromoner, bra medicin för själen. Kvinnor utsöndrar ämnet oxytocin naturligt också som har lugnande verkan har jag för mig?

Tänk om de utsöndrade OxyContin istället... :joker
Mer
6 år 6 månader sedan #983065 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag har alltid varit lite manisk. Har ju inte fått någon mer injektion med Abilify och tar ingen medicin längre, visst måste väl sexlusten komma tillbaka snart?
Mer
6 år 6 månader sedan #983070 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och sexlust
Har du haft sexlust tidigare innan du medicinerades?
  • Besökare
  • Besökare
6 år 6 månader sedan #983073 av
Svar från i ämnet Antipsykotika och sexlust
jag äter 30mg zyprexa nu. har inga problem med sexlusten.. åt anafranil då kunde jag knappt få utllösning, lyckades bara ca 10 gånger på ett år :(. har slutat med den nu så nu funkar det igen, men får kämpa lite mer än vad jag behövde för några år sedan... det är dom ända sexuella problemen jag fått av mediciner..
Mer
6 år 6 månader sedan #983094 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jo, jag har haft sexlust mer eller mindre tidigare, men ingen fast sexpartner.