Hur många av er har haft förhållande?

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303595 av sodergardfia
Jag har haft en fästman och en ”dejt”, så det blir två förhållanden , varav ett seriöst. Fast det seriösa förhållandet var väldigt ”on/off”.
Båda killarna jag varit med tyckte jag inte GAV kärlek/ömhetsbetygelser. De blev frustrerade av att jag inte klarade av att vara ömsesidig. Dessutom tyckte de inte om att jag bara orkade träffas en kort stund i taget nån gång i veckan .

Förhållanden är ABSOLUT INTE min grej. Det är otroligt ansträngande och uttröttande att ha ett förhållande, att behöva dela sin tid och sina känslor och allt.

Dessutom gillar jag knappt killar över huvud taget. Jag har inte heller någon sexualdrift alls. Så även om det inte vore för min kristna tro (som gör att jag inte vill ha sex utan att vara gift) så skulle ett sexuellt förhållande vara enbart obehagligt och en otänkbarhet för mig. I början av mitt förhållande hade vi ofta sex, men jag ville inte. Det finns inte i mig! Jag är väl asexuell. Plus att jag helt ärligt tycker kvinnor är vackrare än men. Så... jag är asexuell med homo-romantisk läggning om jag ska vara ärlig. Men det ändrar inte saken. Jag klarar inte förhållanden helt enkelt. Det närmaste jag kommit ett förhållande med en tjej var lika katastrofalt som de jag haft med män , och det gjorde ÄNNU ondare än de andra när det kraschade. 13 år har gått och det gör fortfarande ont. Det var min första kärlek, så det är väl därför det sitter i.
Tur att min tro inte tillåter homosexualitet. Då behöver jag ÄNNU MINDRE oroa mig för ett förhållande. Slipper problemen. Behöver inte låtsas vara kär eller sexuellt intresserad av vare sig en kvinna eller man. Det är väl det fina i kråksången...
Last edit: 3 år 4 månader sedan by sodergardfia.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303622 av krokus
Cosmos och Geta,
Mm, det är förvirrande. Finns det två kön, eller flera? Eller inga alls?

Ett ord som jag stör mig på, som har blivit modernt är: livmoderbärare. :va?
Mer
3 år 4 månader sedan #1303715 av Nissegossen
En moder eller syster till en kvinna som saknar livmoder kan föda hennes barn från ett befruktat ägg, med hennes ägg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1303722 av Geta
Tidigare var en kvinna som bytte kön till man, tvungen att sterilisera sig. Det är inte så längre, därför kan en man ha en livmoder och föda barn.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303727 av Klanggedin
Jag hade ett förhållande i samband med att jag insjuknade. Det sprack och sen har jag inte haft det för att ha en relation. Vet inte varför men 12 år kan inte bara vara för att jag inte vill utan att det inte finns nog med driv för att få en tjej.

Sen så är väl andra saker som plånbok och utseende viktiga men jag tror jag skulle ha dom om jag var frisk.. Var smal och framåt innan jag blev sjuk..

Så atte ja :/
Mer
3 år 4 månader sedan #1303728 av krokus
Ja ok. Då förstår jag bättre. Jag trodde "livmoderbärare" var för icke-binära som rent fysiskt är kvinnor.