Vad är fel med självmord?

Mer
18 år 5 månader sedan #27313 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Vad är fel med självmord?
Jag tror man mår bättre när man får jobba för sin mat. Det är en väldigt stor drivkraft tror jag.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313092 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet vad är fel med självmord?
Skulle vilja påstå att det varken är rätt eller fel, det bara är. Men vi är en priviligierad grupp atomer i en kemisk soppa med ett bästföredatum på ca 70 år. Vissa vill avsluta reaktionen tidigare på grund av dåligt mående, men tycker att vi är en alldeles för priviligierad klump för att avsluta reaktionen på annat sätt än tid. Mesta materian i universum är "död" - i varje fall så vitt vi vet
Mer
3 år 3 månader sedan #1313103 av Geta
Svar från Geta i ämnet vad är fel med självmord?
Livet är sällan statiskt. Det kan bli bättre. Reagerar på att livet ska vara slut vid 70.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313112 av Nissegossen
Det har gjort att jag fått höjdskräck samt PTSD av alla gånger jag stått inför leva/dö och jag valt livet. Samt att det strider mot alla tio Guds bud. Kom ihåg du skall icke dräpa vilket du gör om du själv väljer att dö trots att det inte är dags. www.viska.se/kunena/tvngsvrd-och-rttspsy...inte-fienden?start=8

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1313127 av krokus
Svar från krokus i ämnet vad är fel med självmord?
En gammal tråd!

​​​​​​Någon medlem skrev i tråden att det är själviskt att dö i suicid. Jag håller inte med.

En tidigare pojkvän till mig tog sitt liv, och jag tvivlar starkt på att han gjorde det för att jävlas med mig och sin familj. Han såg ingen annan utväg. Punkt. 
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1313131 av Skellington

Geta skrev: Livet är sällan statiskt. Det kan bli bättre. Reagerar på att livet ska vara slut vid 70.

Håller med dig, har många i släkten som blivit 100 år. 70 år är bara barnet jämförelsevis. Plus allt statistik visar.  Kolla SCB.se för fakta.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.