Funderar på självmord

Mer
7 år 11 månader sedan #826726 av Geta
Svar från Geta i ämnet Funderar på självmord
Det går visst att få ett meningsfullt liv med de här sjukdomarna. Men livet kommer inte
att se likadant ut som för andra.
Mer
7 år 11 månader sedan #826750 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Funderar på självmord
Planerar man självmord så bör man berätta det för sin läkare, så man får hjälp. Det kan bestå av antidepressiva eller Clozapine. Clozapine minskar risken för självmord med 40 % och kan ges vid självmordstankar. Men ndra saker kan vara bra som daglig sysselsättning eller arbete. Kommunen brukar ha dagcenter där man får syssla med roliga saker, som målning, keramik etc. Också hemma kan du försöka göra roliga saker, så att du mår bättre. Att motionera är också viktigt för att må bra. Försök att promenera 1-2 tinnar per dag.

[url:3o4j9ba3]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/1316-rad-vid-sjaelvmordstankar[/url:3o4j9ba3]
Mer
7 år 11 månader sedan #826771 av krokus
Svar från krokus i ämnet Funderar på självmord
Admin,
Vissa mår ju sämre i början vid behandling med antidepressiva. Det vore väl schysst mot Mjpop om hen blev informerad om det?

Mjpop,
Som andra redan har skrivit i tråden kan jag bara instämma med att det som har hänt i det förflutna inte går att göra något åt nu. Tidsresor bakåt i tiden funkar inte. (Bara på film.) Det vore alltså bäst för dig om du försöker titta frammåt istället för bakåt. Allra bäst är det väl att leva i nuet, men det är svårt. Mindfullness kanske vore något för dig?

Frivillig kram!
Mer
7 år 11 månader sedan #826979 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Funderar på självmord
krokus,

Läkaren informerar säkert om detta. Dagens antidepressiva kan ibland ge ökat ångest första dagarna. Psykos och missbruk ger också ökad självmordsrisk. Viktigt att vara medveten om att hjälp finns att få och att sådana tankar försvinner oftast.
Mer
7 år 11 månader sedan #827157 av krokus
Svar från krokus i ämnet Funderar på självmord
Mjpop,
Hur mår du nu?
Mer
7 år 11 månader sedan #833394 av Mjpop
Svar från Mjpop i ämnet Funderar på självmord
Tackar att du frågar, jag skulle ha bearbetat all skit 2012 april 30, jag var så nära att gråta ut över en viss tjej men psykets behandling fick mig att trycka ner sorgen, tänk hur annorlunda mitt liv hade varit om jag fått gråta ut, jag hade bett om förlåtelse till en tjej och i en perfekt värld kanske vi hade umgåts igen, men icke sa nicke psyket bryr sig inte om att du ska bearbeta dina problem, dom vill bara medicinera dig.