Har du blivit LPT:ad

Mer
15 år 11 månader sedan #130604 av Geta
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #130607 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet Har du blivit LPT:ad
Hur rättvist är det att inom fascismen bara jämföra folk mot sig själva?
Typ en atlet som bara får tävla mot sig själv - Sergey Bubka. Jämför man verkliga saker i stället för gamla spegelbilder ser man direkt att alkoholisten som de facto försökte begå självmord i november tydligen inte är farlig. Hans LPT blev upphävt för länge sedan. Men nej, här får man inte jämföra annat än mot spegeln! Läkaren säger så, så du säger också så i ditt s.k.. självständiga tänkande när du leker doktor. Patienten är ju farlig, patienten försöker ju någonting annat än att leka doktor i stället för att trycka i andra kraftigt störande farliga syntetiska droger.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #130612 av Melun
Svar från Melun i ämnet Har du blivit LPT:ad
Jag har inte betalt nånting när jag varit lpt:ad
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #130613 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet Har du blivit LPT:ad
Tjuvar och självmordsbombare ska få ha sin frihet men inte patienten, för patienten har dåliga gener när du jämför patienten med patienten själv. Och ja, det är rättvist att jämföra patienten med patienten själv, menar du. Det är inte bara illa dold rasism att fängsla någon p.g.a. blodprov/pissprov/diagnos. Du lovar!
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #131067 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Har du blivit LPT:ad
Det hände första gången jag blev sjuk i psykos :( Jobbigt!
Mer
15 år 10 månader sedan #131076 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Har du blivit LPT:ad

Admin1 skrev: Jag tror att de ger en LPT, när man kräver att få bli utskriven fast de tycker att man är en fara för sig själv och andra. Det kallas för konvertering, men beslutet gäller bara i 4 dagar jämfört med vanlig LPT, som gäller i 4 veckor. Denna info hittade jag:

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=175


Det är så admin.
Läkaren konverterar om han märker att det är nödvändigt, även om personen har kommit frivilligt. Men tvång, åtminstone där jag jobbar, på alla olika sätt - lpt, bälte etc är det sista man gör och vill göra.
En sköterska satt en gång och pratade sju timmar med en patient för att få denne att inse att medicinen var nödvändig. :(