LPT trots att inget brott har begåtts

Mer
15 år 9 månader sedan #135874 av Geta
Niklas,
jag kommer ihåg när du reagerade på att en läkare
frågade dig om du hade "landat".
Du var topp tunnor rasande då också.
Jag förstår inte varför du lägger så stor vikt vid
uttryck, som har flugit ur munnen på vårdpersonalen
utan någon närmare eftertanke.
Du anser ju inte att läkare eller andra inom vården
är så mycket att rätta sig efter.
Ändå så reagerar du så starkt på vad de säger.
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #135876 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet LPT trots att inget brott har begåtts
Jag är så trött på den sjuka leken "bara ha". Med metaforer kan du bevisa vad som helst. Vilket är motsatsen till vetenskplig vård oxåledes kriminellt. Plötsligt låtsas alltså psykpersonerna vara danska kaospiloter. Helt sjukt. En dansk utbildning för alla som var för korkade för att komma in i Sverige men ändå vill bestämma genom att låtsas vara "kaospiloter".
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #135878 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet LPT trots att inget brott har begåtts
[url:9mhygktd]http://www.kaospilot.dk/[/url:9mhygktd]
Till alla för dåliga för svenska krav, om att landa fast inte på riktigt utan bara på låtsas.
Mer
15 år 9 månader sedan #136117 av Admin1
Min tolkning är att Niklas nagelfar allt de säger för att kunna bevisa att något är fel t.ex. när de frågade honom har du landat. Om han kan bevisa ett fel de gjort, så kan han ju ha större möjligheter att avfärda också sin diagnos och LPT, som felaktiga.

Men jag tror också att Niklas har känt sig kränkt av psykiatrin. Det finns säkert här utrymme för förbättringar tror jag och det är säkert en konst att behandla oss med psykotiska besvär utan att vi känner oss kränkta. Niklas tycker nog också att han som högutbildad och geniklassad borde bemötts med större respekt av psykiatrin än vad han upplevt. Säkert kan det finnas en viss grund för hans missnöje och det är säkert inte inbillning från hans sida.
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #136121 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet LPT trots att inget brott har begåtts
Nä tyvärr. Jag tänker inte ens ta upp massor med sjuka grejer t.ex. när psykpersonalen säger "Staten borde sköta allt." Det är för jävla galet.