Bältning?

Mer
15 år 8 månader sedan #143034 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bältning?
Jag har blivit bältad en gång, kanske de skulle pratat med mig istället.
Jag bråkade när natten gick på 21.00 och de kom hele gängen och bar in mig i bältesrummet (Rum Nr; 13) där fick jag sova över natten. Jag ålade mig dock ur bältet för jag låg med kläderna på och knäppte upp jeansen och satte på mig dem igen och gick på toa.

Sedan gick jag tillbaka tog av jeansen och ålade mig i bältet igen och vid 8 tiden på morgonen gjordes ett försök att släppa upp mig, men jag bråkade och de lade fast mig igen.

Klockan 10 så släppte de upp mig, efter att jag sovit de 2 timmarna.

Sedan åt jag frukost med god aptit!

Tog det naturligtvis för att vara ett straff!! Detta för att de så snabbt lade mig i bältet och att både natten och dagen inte ville ha något bråk när de skulle lämna över till natten! Helt enkelt ett problem mindre!!!
Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 8 månader sedan #143037 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Bältning?
hehehe, har hört dig berätta det där förr Nissegossen och jag kan aldrig låta bli att skratta lite. Du rockar!

En annan sak jag är övertygad om är att bältningar blir lättare att undvika ju större personaltäthet det är. Har man överbeläggning av patienter eller underbemannat i personalen uppstår det nog både fler oroliga situationer samt att personalen ges mindre tid till att försöka lösa situationen på annat sätt.
Jag har till och med läst om en låst avdelning som genom ökad personaltäthet kunnat minska på samtliga tvångsinsatser samt ha dörren olåst. Borde ses som exemplariskt för resten av psykiatrin.