Hemma igen

Mer
15 år 8 månader sedan #146187 av Bitte
Hemma igen skapades av Bitte
Efter att polisen sniffade upp mig och tog mig till psyk. Där blev det lpt och eftersom jag först inte ville ta någon medicin fick jag en spruta, det var jobbigt så jag gick med på medicinering.
Jag lyckades att övertala dom att jag ville hem igår, så idag blev jag släppt. Men nu kommer dom hit en gång om dagen för att ge mig min medicin och var fjortonde dag ska jag få sprutan med Cisordinol, något för mig obekant medicin.
På torstag ska jag tillbaks till psyk där länsrätten samlas för att ta upp mitt ärende om lpt som jag överklagade. Men eftersom jag är så medgörlig just nu tror jag inte det blir några problem. Känner mig bara så himla trött.
Min diagnos blev nu F299, Ospecificerad icke organisk psykos 15.
Nån som vet vad det är för diagnos ?
Mer
15 år 8 månader sedan #146192 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Hemma igen
En icke organisk psykos är en en psykos som inte beror på någon form av fysisk skada mot hjärnan eller demens och sånna liknande hemskheter.

F29* står för just som du skrev Ospecificerad icke organisk psykos.

15 Om läkaren menar F15 så är det en psykos som brutit ut pga läkemedel.


F20-F29 "Schizofreni, schizotyp störning, vanföreställningssyndrom"


Fråga vad läkarn menar.

Förtydligande. Man kan inte både ha F29.9 och någon typ av F15. Då F29.9 används just för att man inte kan specificera allt allt för djupt. F15 är inte bara läkemedel. Bland annat koffein kan ge effekter på psyket.
Mer
15 år 8 månader sedan #146204 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hemma igen
Vi har verkligen undrat var du har varit de senaste
dagarna, Figuren.
Det är ingen höjdare att gå ner sig i psykos. Du verkar
ju klar och redig, så det kan inte ha gått så långt trots
allt.
Hoppas att du snart blir dig själv igen!
Mer
15 år 8 månader sedan #146206 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hemma igen
Nej, jag har inte varit riktigt nere i psykos därför överklagade jag lpt:et. Men läkarna hela 4 st såg det på ett annat vis. Men eftersom jag började medicinera själv efter tvångsmedicineringen och jag blev bättre till mods, så fick jag komma hem. Dock med fortsatt lpt.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #146217 av
Svar från i ämnet Hemma igen
Det är tryggt att vara sjuk.
Mer
15 år 8 månader sedan #146271 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hemma igen
Omtänksamt av dig att höra av dig till oss för vi har undrat vart du plötsligt tog vägen. Hur länge har du varit inlagd? Har du fått LPT, som gäller även i öppenvården? Man började med det den 1 september. Skönt att du är hemma i alla fall och att inget allvarligt har drabbat dig.