Hemma igen

Mer
15 år 8 månader sedan #146317 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hemma igen
Jag har bara varit inlagd i 7 dagar. Jag har varit LPT:ad och är det fortfarande men jag vet inte om det är öppenvårdens LPT. Vad är skillnaden ?
Är lite nervös nu över mötet med länsrätten på torsdag, tänk om dom säger att jag ska ha fortsatt LPT, då smäller jag av tror jag. Men det går kanske bättre om man får vara hemma med lpt, och ha kontakt med vården som det nu är tänkt. Möte med PRE en gång i veckan och "medicinutdelning" hemma samt en spruta var fjortonde dag.
För att så småning om gå över till självmedicinering och färre besök med PRE.
Dumt av mig att sätta ut medicinerna själv mm. Kan ge ett varnande finger till den som tänkt göra likadant.
Mer
15 år 8 månader sedan #146541 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hemma igen
För att få tvångsvård i öppenvård, så skall man först ha haft LPT eller rättspsykiatrisk vård. Man får vara hemma, men man måste följa föreskrifter om medicinering, alkoholbruk mm för annars blir man inlagd igen. Denna möjlighet kom 1 september. Tidigare gav man permissioner istället.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=733636
Mer
15 år 8 månader sedan #146544 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hemma igen
:D Det är kanske det jag kommer att få i morgon, för det liknar ju det som bestämts för att jag skulle "släppas ut" i går.
Mer
15 år 8 månader sedan #146691 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hemma igen
Idag var jag på länsrätts mötet eftersom jag överklagat lpt beslutet.
Jag erkände att det var rätt beslut som tagits när dom satte vårdintyg på mig och att nu när jag fått distans och medicinering så känner jag mig mycket bättre och vill slippa lpt:et.
Min advokat fick framföra det hela och gjorde det helsäkert.
Men även motparten som var den läkaren som gav mig permission sade exakt samma sak. Så det var bara för mig att hålla med när frågan kom till mig om jag hade något att tillägga.
Så domen blev att jag fick slippa lpt men att jag skulle ha kontakt med PRE och att min medicinering skulle uppföljas.
Så nu är jag riktigt glad :D .
Men jag fick höra senare på PRE mötet att jag sagt saker som jag inte har ett minne utav, en total blackout. Det känns lite otäckt för jag hade kunnat göra dumheter då skulle jag tro.
Mer
15 år 8 månader sedan #146698 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hemma igen
Grattis att du slapp LPT:n. Det var ju tur att du överklagade beslutet. Skrev du överklagandet själv eller var det advokaten? Kostar dig advokathjälpen något?
Mer
15 år 8 månader sedan #146700 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hemma igen
Grattis Figuren!
Du kan inte ha sagt något dumt när du slapp LPT.
Det behöver inte vara så negativt med länsrätten
som en del vill framhäva. Tvärtom kan det vara bra
att den finns så att psykiatrin och tvångsvården blir
transparent.