Hemma igen

Mer
15 år 8 månader sedan #146703 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hemma igen
Jo, jag fick fylla i en blankett dagen efter jag blev inlagd enligt de regler dom har. Där skrev jag bara att jag ansåg mig helt frisk och att jag klarade mig själv. Ansåg sen att det var en aningens tunt skrivet.
Men efter jag pratat med min advokat i morse innan mötet, så blev jag ganska säker på att klara mig.
Nej det kostar inget att överklaga, man får sig en advokat och jag hade turen att få en jättetrevlig sådan som framförde min önskan oklanderligt.

Det var en tjej efter mig som också hade överklagat men hon fick fortsatt lpt trots att hon verkade må mycket bättre än vad jag gjorde. Hon blev först "utskriven" samma dag som jag fick permis. men då söp hon sig stupfull och hamnade på avdelningen igen efter hon nyktrat till, sa hon. Hon kanske vill ligga inne av någon anledning
Mer
15 år 8 månader sedan #146754 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Hemma igen

Admin1 skrev: Grattis att du slapp LPT:n. Det var ju tur att du överklagade beslutet. Skrev du överklagandet själv eller var det advokaten? Kostar dig advokathjälpen något?


Du har alltid rätt till ett försvar oavsett fall!
Du har alltid rätt att välja ditt försvar!

Har du inte råd med advokat så kan du få en tilldelad av rätten.
Du har även där vissa möjligheter att påverka valet av försvarare och du kan även efter att du blivit tilldelad försvarare meddela rätten att du vill ha en annan försvarare. ( Dem behöver inte lyssna, du ska ha ganska goda skäl )

edit: Inom civilrätten är du inte garanterad en advokat. Du måste anlita en själv.
Mer
15 år 8 månader sedan #146756 av w200i
Svar från w200i i ämnet Hemma igen
Om man har råd, måste man då själv betala advokatkostnaderna?
Mer
15 år 8 månader sedan #146757 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Hemma igen
Någon skrev: det är tryggt att vara sjuk....

ligger något i det!

Då kan det bara inte bli sämre...
Mer
15 år 8 månader sedan #146758 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Hemma igen

w200i skrev: Om man har råd, måste man då själv betala advokatkostnaderna?


Nej, du har rätt till en försvarare utan kostnad.